کمپین پاکسازی و زیباسازی در میانمار

دولت رانگون، پایتخت پیشین کشور میانمار در آسیای شرقی، با همکاری یک گروه حفاظت از میراث فرهنگی و ساکنان شهر کمپینی برای پاکسازی و زیباسازی شهر تشکیل دادند تا شهری پویاتر و با شرایط بهتر برای زندگی ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مانگ مانگ سو شهردار شهر رانگون پس از رسیدن به این مقام، در اولین سخنرانی خود زیباسازی شهر و پاک کردن آن از هر گونه زباله و مواد زائد را به عنوان مهم‌ترین اولویت‌ها در برنامه‌های کار خود معرفی کرد.

مانگ مانگ سو براین باور است که افزایش آگاهی مردم در مورد پاکی و زیباسازی شهر یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند او را به هدف خود برای ایجاد شهری زیبا و پاک برساند به همین منظور با دعوت تمام مردم شهر و به خصوص هنرمندان به همکاری، از آن‌ها خواست او را در این مسیر یاری کنند.

مانگ مانگ سو راهکارهای مؤثری را برای زیباسازی شهر و پاکسازی آن از هرگونه آلودگی به کار گرفته و ساکنان شهر را به شکل‌های مختلف در این راهکارها دخیل کرده است؛ هنرمندان دیوارهای فرسوده و بتنی شهر را به وسیله آثار هنری خود مزین کرده‌اند و روحی دوباره به شهر بخشیده‌اند.

مردم شهر به جلوگیری از ریختن زباله‌ها خود در گوشه و کنار خیابان‌ها تشویق می‌شوند و دولت افرادی را که در آلوده ساختن هوا سهیم هستند، جریمه می‌کند. شهردار رانگون موقعیت‌هایی را به وجود آورده است که در آن مردم می‌توانند در امور شهری شرکت کنند، ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و از ایده‌های مطرح شده برگزیده‌ترین را به شهردار ارائه دهند. مانگ مانگ سو با اشتیاق تمام از ایده‌های آن‌ها استقبال و در صورت نیاز آن‌ها را در طراحی شهری پیاده می‌کند.

شهروندان رانگون امیدوارند که به زودی میزبان شهری پویا خواهند شد که مملو از فضاهای عمومی برای گرد هم آمدن آن‌ها است. آن‌ها از شهردار خود خواسته‌اند چهار زمین بازی، سه باغ شهری بزرگ، دو کتابخانه سیار و یک باشگاه ورزشی برای آن‌ها احداث کند تا مردم بتوانند در کنار هم اوقات خوشی را تجربه کنند و خود را از شلوغی‌های شهر نجات دهند.‌

کد خبر 411625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.