کرونا ویروس تاثیری بر عرضه آیفون SE ۲  ندارد

باوجود اختلالی که ویروس کرونا در روند تولیدی کارخانجات ایجاد کرده، اپل برای عرضه‌ آیفون SE ۲ آماده است و آی‌پد پرو جدید نیز در نیمه‌ دوم سال جاری میلادی معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عدم تأثیر کرونا ویروس بر عرضه آیفون SE ۲ در ماه آینده، تولید دستگاه نشت‌یاب گاز، قرار گیری شیشه UTG در گلکسی Z Flip و ویژگی جدید گلکسی اس ۲۰ سامسونگ را در بسته تکنولوژی ایمنا بخوانید.

کرونا ویروس تاثیری بر عرضه آیفون SE ۲ ندارد

باوجود اختلالی که ویروس کرونا در روند تولیدی کارخانجات ایجاد کرده، اپل برای عرضه آیفون SE ۲ آماده است و آی‌پد پرو جدید نیز در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی می‌شود. شرکت اپل با انتشار بیانیه‌ای به سرمایه‌گذاران هشدار داد که نتوانسته به پیش‌بینی‌های خود از درآمدهایش در سه ماهه جاری دست یابد. این دومین اخطار اپل برای عدم‌تحقق درآمدهای پیش‌بینی‌ شده در دو سال اخیر است، کوپرتینونشین‌ها گفته‌اند کسب‌وکار در خارج از چین رونق دارد، اما تنگناهای تولید بر عرضه‌ جهانی تاثیرگذار بوده و میزان تقاضاها در داخل چین نیز کاهش یافته است.

بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد، باوجود اختلالی که ویروس کرونا در روند تولیدی کارخانجات ایجاد کرده، اپل برای عرضه آیفون SE ۲ آماده است؛ آیفونی که ظاهری مشابه با آیفون ۸ دارد، اما در درون خود از تراشه A۱۳ بایونیک بهره می‌برد، رسانه‌ها معتقد هستند گوشی هوشمند یادشده در روند تولید قرار دارد و در ماه مارس روانه بازار خواهد شد.

براساس گزارش بلومبرگ، اپل همچنین درحال آماده‌سازی نسخه اصلاح‌شده و جدید از آی‌پد پرو با دوربین جدید بوده و در گزارش‌های دیگری ادعا شده است در آی‌پد پرو جدید، پردازنده‌ای جدید و پرسرعت و سیستم دوربین سه‌گانه مشابه با آیفون ۱۱ پرو استفاده خواهد شد. طبق این گزارش قرار بود آی‌پد پرو جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود؛ با این‌ حال ممکن است ویروس کرونا تاخیرهایی را در زمان‌بندی اپل ایجاد کند.

پیش‌تر در هفته گذشته وب‌سایت دیجی‌تایمز در گزارشی جداگانه ادعا کرده بود روند آهسته آغاز به کار دوباره‌ کارخانه‌های اپل، تأثیر چندانی روی تولید و عرضه‌ آیفون ۱۲ نخواهد داشت؛ اما با آغاز فروش این سری پرچم‌دار در فصل پاییز، ممکن است عرضه‌ بعضی مدل‌های دیگر با محدودیت روبه‌رو شود. تحلیل‌گر مشهور، مینگ چی کو، پیش‌تر گفته بود اپل قصد دارد امسال سه محصول جدید را معرفی کند، یک صفحه‌ شارژ بی‌سیم جدید، ردیاب‌های باند فوق‌عریض AirTag که مشابه با ردیاب‌های شرکت Tile و هدفون‌های بالارده است.

تولید دستگاه نشت‌یاب گاز

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت و تولید دستگاه نشت یابی شدند که به ۱۲ نوع گاز قابل اشتعال حساسیت دارد. امیر افشار نوری، مهندس الکترونیک و مجری طرح دستگاه هشدار دهنده نشت گاز مونو اکسید کربن برای مصارف خانگی اظهار کرد: ما توانستیم علاوه بر ثبت اختراع این دستگاه، آن را به تولید انبوه برسانیم و به واسطه آن آزمایشگاه استانداردی را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه استاندارد در پارک علم و فناوری گلستان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: چنین آزمایشگاهی برای تست دستگاه‌های نشت یاب لازم بود؛ از این رو تولید دستگاه با استفاده از حسگرها در این آزمایشگاه انجام می‌شود. به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان دستگاه جدید به ۱۲ نوع گاز قابل اشتعال و مونو اکسید کربن حساس است.

وی ادامه داد: دستگاه را طوری طراحی کرده‌ایم که با توجه به غلظت گاز، می‌تواند گاز اصلی محل را قطع کند و یا به صاحبخانه هشدار دهد. همچنین در شرایطی که گازهای خطرناک را تشخیص داد، می‌تواند با آتش‌نشانی تماس بگیرد یا کپسول گاز را قطع کند.

افشار نوری با تاکید بر اینکه هر چه غلظت بالا می‌رود، این دستگاه سریع‌تر هشدار می‌دهد، گفت: نشت یاب در شعاع سه متری وسایل گازسوز قرار می‌گیرد و برای منازل مسکونی طراحی شده است. وی با بیان اینکه این دستگاه دارای نمایشگر دیجیتال بوده و غلظت گازهای خطرناک را نشان می‌دهد، تصریح کرد: دستگاه جدید مجهز به ریزپردازنده هوشمند با قابلیت ۱۶ میلیون محاسبه در ثانیه است.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: مزیت دستگاه نشت یاب این است که نسبت به نمونه‌های اروپایی قیمتی برابر با نصف تا یک سوم دارد؛ این دستگاه قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را دارد و می‌تواند برای عملکرد بهتر در محیط‌های گوناگون تنظیم شود.

شیشه UTG در گلکسی Z Flip

در جدیدترین ویدئو از کالبدشکافی گلکسی Z Flip سامسونگ، محل تعبیه شیشه UTGمشخص شده است. پیش‌تر، کانال یوتیوب JerryRigEverything با آزمودن جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ نشان داد نمایشگر گلکسی Z Flip درست همانند پلاستیک خراش برمی‌دارد. سوالی‌که پیش می‌آید این است که شیشه UTG دقیقاً کجای نمایشگر است؟

زک نلسون، گرداننده کانال یادشده، با کالبدشکافی کامل این گوشی تاشدنی، لایه مذکور را پیدا کرده و متوجه شده است UTG زیر پوشش محافظ پلاستیکی قرار دارد. در این ویدئو، جدا کردن لایه پلاستیکی نه تنها به نمایشگر آسیب جدی وارد می‌کند، بلکه باعث شکستن لایه شیشه‌ای می‌شود. درنتیجه، استفاده از شیشه‌ UTG سبب مقاومت نمایشگر دربرابر خراشیدگی نخواهد شد و کاربران هنوز هنگام استفاده از گوشی جدید سامسونگ باید محتاطانه عمل کنند.

شرکت سامسونگ، نقطه ضعف دیگر را در گوشی‌های هوشمند تاشدنی بهبود بخشیده و لولا را دوباره طراحی کرده است. این لولا با نام Hideaway Hinge، طراحی کاملاً جدیدی دارد و چرخ‌دنده‌ها و فنرهای به کار رفته در آن کمک می‌کند تا گوشی در هر زاویه‌ای تا آخر ویدئو دوام بیاورد. همچنین برس‌هایی در کناره‌های مکانیزم لولا و سرتاسر فریم‌های فلزی قاب بالا و پایین، به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار تعبیه شده است.

اگر کنجکاو هستید که بدانید چه چیزی درون گلکسی Z Flip به کار رفته است، اما توانایی دمونتاژ کامل ساختار آن را ندارید، ویدئوی کالبدشکافی این محصول را تماشا کنید. در هرصورت کابل نواری که با عبور از میانه لولا، نیمه بالا و پایین گوشی را به هم متصل می‌کند، سبب شده تا طراحی گوشی تاشدنی سامسونگ واقعاً جذاب باشد.

باتری گلکسی Z Flip به دلیل محدودیت وزن و فضا، به دو بخش تقسیم شده است؛ در نیمه بالایی دستگاه، باتری کوچک‌تر بوده و ظرفیت آن ۹۳۰ میلی‌آمپرساعت است. باتری در نیمه پایینی ظرفیت بیشتری درحدود ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت دارد و کویل شارژ بی‌سیم Qi، درگاه USB-C و اسپیکر را نیز شامل می‌شود.

ویژگی جدید گلکسی اس ۲۰ سامسونگ

شرکت سامسونگ مشغول کار کردن روی ویژگی جدیدی است که به کاربران سری گلکسی اس ۲۰ امکان خواهد داد، در رزولوشن +WQHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را فعال کنند. یکی از جالب‌ترین مشخصات مربوط به سری جدید گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ سامسونگ، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگرهای این محصولات است، باتوجه به اینکه قابلیت مذکور هنگام عرضه گوشی‌های هوشمند یادشده، تنها در رزولوشن +FHD دردسترس بود، کاربران مجبور به انتخاب بین رندرینگ با رزولوشن QHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بودند.

سامسونگ نمی‌گوید که چرا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را تنها در رزولوشن +FHD دردسترس قرار داده است، اما فرض براین است که نرخ نوسازی بالا در رزولوشن بالا، سبب افزایش کارکرد پردازنده گرافیکی شده و طول عمر باتری را کاهش می‌دهد. هم‌اکنون نیز گزارش‌ها نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۰ حتی در رزولوشن +FHD نیز همیشه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را حفظ نمی‌کند و در موقعیت‌های خاص، این شاخص را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، موقعیت‌های خاص یادشده بیشتر مربوط‌به باتری است.هنگامی که دمای باتری بالاتر از ۴۲ درجه سانتی‌گراد و سطح باتری پنج درصد یا کمتر باشد، گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا، نرخ نوسازی را به ۶۰ هرتز کاهش می‌دهد. هنگام اجرای بعضی اپلیکیشن‌ها مانند برنامه دوربین و نقشه‌های گوگل به‌صورت هم‌زمان نیز نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز تغییر می‌کند. اپلیکیشن‌های یادشده به‌طور کلی مصرف باتری را افزایش می‌دهد؛ از این‌رو غافل‌گیرکننده نیست که کره‌ای‌ها بخواهند مطمئن شوند نرخ نوسازی سریع ۱۲۰ هرتزی هنگام اجرای چنین نرم‌افزارهایی فعال نمی‌شود.

براساس گزارشی که حساب کاربری مشهور Ice Universe در توییتر منتشر کرده است، به نظر می‌رسد سامسونگ مشغول کار روی ویژگی جدیدی است که به کاربران سری گلکسی اس ۲۰ امکان خواهد داد در رزولوشن +WQHD نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را فعال کنند. همچنین کاربران توانایی انتخاب حالت پویا (Dynamic) را خواهند داشت. این قابلیت بسته به سناریوهای مختلف، به‌طور خودکار نرخ نوسازی را بین ۶۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌دهد. هنگامی‌که کاربران بخواهند نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را در رزولوشن +WQHD فعال کنند، باتری گلکسی اس ۲۰ با سرعت بیشتری تخلیه خواهد شد؛ بنابراین برای ذخیره باتری بهتر است همیشه حالت پویا فعال باشد.

کد خبر 411619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.