مرحله دوم اقدام ملی مسکن در اسفندماه انجام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله دوم طرح اقدام ملی در اسفندماه انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط در حال تشکیل شدن است که پس از انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص فراخوان داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"در روزهای اخیر برای هماهنگی حداکثری، همایش طرح اقدام ملی مسکن با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی، مدیران کل استانی برگزار شد.

در این همایش سه تفاهم نامه به امضا رسید که طبق برآورد معاونت مسکن، امضا سه تفاهم‌نامه با نظام مهندسی، وزارت کشور و طرح تهاتر مصالح تا ۲۵ درصد بر قیمت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تأثیر می‌گذارد و این جای خوشحالی است که می‌توانیم در همین تنگنای شرایط اقتصادی به هم وطنان برای خانه دار شدن کمک بیشتری کنیم.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با نظام مهندسی منعقد شد، تعرفه برای دهک‌های اول تا سوم باید رایگان باشد و تعرفه‌های دیگر با توجه به شهر تعیین شود.

نظام مهندسی باید بر نقشه، معماری و سازه و تأسیسات نظام مهندسی‌ها مسئولانه نظارت کند.

دومین اتفاق امضا تفاهم‌نامه با وزارت کشور بود تا بابت پروانه عوارضی اخذ نشود و برای سایر شهرها به طور متناسب تخفیف لحاظ شود که نیاز بود وزارت کشور و شهرداری‌ها به این مسئله ورود کنند.

سومین تفاهم‌نامه‌ای که مبادله شد، تهاتر مصالح بود بدین معنی که قابلیت خرید مصالح به صورت اعتباری از بازار فراهم شود. این وعده ما محقق و با امضای تفاهم‌نامه عملیاتی شده است.

همچنین از سامانه جامع املاک و اسکان رونمایی شد که طراحی این سامانه یکی از تعهدات ما بود، وعده ما برای رونمایی از این سامانه تا قبل از پایان سال با همکاری جوانان نخبه در قالب شرکت استارت‌آپ محقق شد و تاکنون تعدادی از دستگاه‌های دولتی اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کرده‌اند. امیدواریم در آینده سازمان امور مالیاتی از آن بهره‌برداری کند.

مرحله دوم طرح اقدام ملی در اسفندماه انجام می‌شود و هم اکنون پرونده‌های ۱۳۰ هزار متقاضی واجد شرایط در حال تشکیل شدن است. پس از انجام هماهنگی‌های لازم در این خصوص فراخوان داده می‌شود.

طرح اقدام ملی مسکن متناسب با تقاضا، شکل گرفته و زمین‌های مناسب داخل شهرها را مشخص کرده‌ایم که مجموع این اقدامات بیانگر برخورداری طرح اقدام ملی از طرح و ایده است. امیدواریم طبق وعده داده شده طرح اقدام ملی ظرف دو سال انجام شود.

تمامی معاونان شهرسازی و معماری استان‌ها باید متعهد شوند تا سیاست‌های ابلاغی طرح اقدام ملی مسکن را دقیقاً اجرایی کنند. همچنین، تدابیری در استان‌ها اتخاذ شود تا زمین طرح اقدام ملی با سهولت و روان سازی تأمین شود.

معاونان مسکن و ساختمان در ادارات کل راه و شهرسازی پیشران و موتور پیشبرد توسعه مسکن هستند. بنابراین باید بتوانند با رایزنی با سازندگان خوشنام شرایط را برای شروع ساخت و ساز و پایدارسازی جریان تولید مسکن هموار و فراهم کنند."

کد خبر 411615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.