سپاهان- پرسپولیس/ الکلاسیکوی تعیین کننده قهرمانی

در حساس‌ترین دیدار نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال، فردا تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، فردا از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

یکشنبه، ۴ اسفند، ساعت ۱۶:۱۵

ورزشگاه: نقش جهان

داور: مهدی سید علی

آخرین رویارویی: پرسپولیس صفر- سپاهان ۲

پخش زنده: شبکه‌های سه و اصفهان

سپاهان رقابت قهرمانی را جذاب می‌کند؟

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی روز یکشنبه میزبان پرسپولیس است که رقیب با ۵ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد و پیروزی شاگردان قلعه نویی در خانه اختلاف سپاهان با صدر جدول را به ۲ امتیاز کاهش می‌دهد. از سوی دیگر پیروزی سپاهان در الکلاسیکوی ایران دیگر مدعیان مثل تراکتور و استقلال را هم خوشحال می‌کند زیرا فاصله امتیازها تا صدر جدول کاهش پیدا می‌کند و در ۱۰ هفته پایانی رقابت برای قهرمانی داغ‌تر دنبال می‌شود.

سپاهان پس از دو بازی خارج از خانه آسیایی برابر العین امارات و السد قطر در دو دیدار داخل اصفهان به مصاف پرسپولیس و ذوب آهن می‌رود و خوب می‌داند پیروزی در این دو بازی تا چه میزان در کورس قهرمانی سپاهان با دیگر مدعیان با ارزش است. دو دیداری که یکشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود.

یکی از عواملی که باعث دور شدن سپاهان از صدر جدول شد بدون شک مصدومیت بازیکنان کلیدی این تیم است. علاوه بر مصدومان نیم فصل نخست سپاهان، در نیم فصل دوم گئورگی گولسیانی، مدافع کلیدی زردپوشان نیز به لیست پر تعداد مصدومان سپاهان اضافه شد تا حسابی دست امیر قلعه نویی در پست دفاع وسط خالی شود.

علاوه بر گولسیانی، وضعیت کی‌روس استنلی نیز برای دیدار با پرسپولیس مشخص نیست و تکلیف رسیدن یا نرسیدن او به بازی با پرسپولیس پس از تست نهایی امروز یا فردا مشخص می‌شود.

پرسپولیس به دنبال تعیین تکلیف قهرمانی

پرسپولیس تا اواخر نیم فصل نخست هم امتیاز با سپاهان در رده دوم جدول حضور داشت اما امتیاز از دست دادن سپاهان در دو بازی خارج از خانه متوالی باعث شد پرسپولیس با اختلافی ۵ امتیازی به صدر جدول صعود کند و با دیگر مدعیان فاصله بگیرد. در فاصله ۱۰ هفته تا پایان رقابت‌ها، پرسپولیس اگر بتواند اختلاف امتیازش با تیم دوم جدول را بیشتر کند یا همان ۵ امتیاز نگه دارد تا حدود زیادی می‌تواند به قهرمانی امیدوار شود بخصوص اینکه بازی‌های سخت پرسپولیس برابر مدعیان قهرمانی سپری شده است و نسبت به دیگر تیم‌ها راه هموارتری تا پایان فصل دارد.

شاگردان یحیی گل محمدی نیز مانند سپاهان در دو بازی قبلی خود در قطر و امارات برابر رقبای آسیایی خود بازی کرده‌اند و در سومین بازی متوالی خارج از خانه باید به مصاف سپاهان بروند. پرسپولیس که در ۳ بازی قبلی خود برابر استقلال، الدحیل و الشارجه یک شکست و ۲ تساوی کسب کرده فردا در خانه جدی‌ترین رقیب خود در کورس قهرمانی بازی می‌کند.

با توجه به ۶ گلی که پرسپولیس در ۳ بازی اخیرش دریافت کرده است یحیی گل محمدی احتمالاً تغییراتی در خط دفاع پرسپولیس می‌دهد و گفته می‌شود جلال حسینی نیمکت نشین خواهد شد تا شجاع خلیل زاده و محمد حسین کنعانی زادگان دو دفاع مرکزی پرسپولیس برابر سپاهان باشند. همچنین احتمال حضور بشار رسن در ترکیب ثابت پرسپولیس نیز وجود دارد، در این شرایط جدال هافبک‌های سپاهان مثل کیانی، نورافکن و رفیعی با کامیابی‌نیا، نورالله‌ی و رسن دیدنی خواهد بود.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمد طیبی، علی مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و سجاد شهباززاده

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، مهدی شیری، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، احمد نورالله‌ی، بشار رسن، مهدی ترابی، کریستین اوساگونا و علی علیپور

کد خبر 411584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.