پول نهار ظهر انتخابات را شهرداری پرداخت کرد

حواشی جلسه علنی شورای شهر تهران و رشت و تجمع در مقابل دو شورای شهر مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه هفته جاری شورای شهر رشت، لایحه پرداخت مبلغ پیشنهادی برای تهیه غذای روز انتخابات مجلس به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان از ردیف خدمات شهرداری رشت به رأی گذاشته و تصویب شد.

به گفته محمدحسن عاقل‌منش، عضو موافق این لایحه، این مبلغ در دوره‌های قبل با اینکه توسط شهرداری پرداخت شد توسط دستگاه‌های دولتی جبران نشده است که همین عدم جبران پول سبب بحث اعضای شورای شهر شد.

حامد عبداللهی و بهراد ذاکری اعضای مخالف این لایحه، پرداخت چنین هزینه‌ای را در مقابل مطالبات کارگران شهرداری قرار داده و معتقد بودند شهرداری به حیات خلوتی تبدیل شده که هر وقت بخواهند از آن پول می‌گیرند درحالی که برای پرداخت حقوق پاکبانان و نیروهای حجمی خود ناتوان است و پاکبانان این شهر حتی پول غذای خود را از شهرداری نمی‌گیرند.

احمد رمضانپور عضو دیگر شورای شهر اما موافق این پرداخت بود و اظهار کرد: می‌توانیم با استاندار گیلان و فرماندار شهرستان رشت صحبت کنیم که همانند سنوات گذشته که از کمک افراد حقیقی برای جبران این پول پرداختی استفاده می‌کردیم یا در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها بخشی از اعتبارات را برای شهرداری‌ها استفاده می‌کردیم این پول را بدهیم و بعداً بودجه‌ای برای شهرداری درنظر بگیریم.

آبادان؛ تجمع مقابل ساختمان شورای شهر

عده‌ای از مردم آبادان یکم اسفندماه مقابل ساختمان شهرداری و شورای این شهر تجمع کرده و خواستار انتخاب یک شهردار مقتدر و توانمند توسط شورای پنجم برای این شهر شدند.

شورای شهر آبادان از دوشنبه ۲۵ آذرماه سال جاری حسین حمیدپور را پس از ۷۵۶ روز از شهرداری آبادان برکنار کرد و تاکنون این شهر با سرپرست اداره می‌شود.

تهران؛ کار کردن در مریخ راحت‌تر از شورای شهر است

در تهران بار دیگر نامگذاری‌ها دچار حواشی شد و اعصا بر سر جزئیات آن دچار درگیری لفظی شدند. در جریان یکی از این نامگذاری‌ها حجت نظری در حال سخن گفتن در صحن شورا بود که به‌خاطر صحبت کردن بهاره آروین با زهرا نژاد بهرام سخنان خود را قطع کرده و خطاب به آروین گفت: چرا در حین صحبت من با رئیس حرف می زنید؟ آروین نیز در واکنش گفت: شما نمی‌توانید برای هیأت رئیسه تعیین تکلیف کنید.

آروین ادامه داد: اعضا نیز در صحن صحبت می‌کنند و این حق برای اعضا وجود دارد. در ادامه نیز صدراعظم نوری از هیئت رئیسه خواست رئیس شورا با نوع مدیریت خود شأن اعضا را رعایت کنند.

از طرف دیگر در جریان تغییر نام خیابان ابن‌سینا محمد میرلوحی نسبت به این تغییر نام انتقاد کرد و گفت: من نگران آن هستم که فردا نام سعدی و حافظ را هم حذف کنند و نامی ناآشنا جایگزین آن کنند.

واکنش اعضای شورا مورد انتقاد محمدجواد حق شناس قرار گرفت و گفت: ما اگر در مریخ نامگذاری کنیم راحت تر هستیم تا در تهران. ۶ عضو زن تهران از ما خواسته‌اند خیابانی را بنام بی بی مریم کنیم. ما در میدان سپاه تا میدان بهارستان یک خیابان به نام ابن سینا داریم که یک مجسمه سه متری نیز از ابن‌سینا در آن خیابان داریم که جای تعجب است که اعضا آن را ندیده‌اند.

لواسان؛ آخرین جزئیات بازداشت مدیران شهری

غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین جزئیات افراد بازداشتی پرونده فساد در منطقه کلاک گفت: در این پرونده همچون دیگر پرونده‌های مشابه افرادی خاص تحت تعقیب قرار گرفتند که برخی از این افراد در پرونده‌های دیگر نیز تحت تعقیب هستند.

وی افزود: افرادی از شهرداری و شورای شهر آن منطقه نیز تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده‌اند البته در خصوص این پرونده هنوز حکم خاصی برای این افراد صادر نشده است.

اسماعیلی اظهار کرد: مشکلات فراوانی در منطقه لواسان وجود دارد که رسیدگی‌های قضائی با قاطعیت در حال انجام است.

تهران؛ تجمع کارگران مترو مقابل شورای شهر

جمعی از کارگران خط سه متروی تهران که در کارگاه ایستگاه نوبنیاد و اقدسیه مشغول به کار هستند، در برابر شورای شهر تهران تجمع کردند.

آنها که نسبت به عدم پرداخت ۱۸ ماهه حقوق خود از سوی متروی تهران اعتراض داشتند، معتقد بودند: مدیران مترو به ما قول می‌دهند که حقوق‌تان را واریز می‌کنیم، در حالی که با وعده و وعید ۱۸ ماه است که بدون حقوق مشغول به کار هستیم.

کارگران می‌گفتند: ما ۶۰ نفر مشغول در دو کارگاه اقدسیه و نوبنیاد هستیم که ماه‌هاست حقوق خود را دریافت نکرده‌ایم. البته اعتبار به مترو می‌دهند، اما برای تجهیز و توسعه مترو استفاده می‌شود و حقوق کارگران پرداخت نمی‌شود.

این کارگران از مدیرعامل متروی تهران و مسئولان شهرداری درخواست کردند که حقوق معوقه آنها را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند

زنجان؛ بالاخره برای شهر یک شهردار غیربومی انتخاب شد

اعضای شورای شهر زنجان از بین چهار کاندیدای پست شهرداری زنجان سهندعلی فلاحی را با چهار رأی به عنوان شهردار زنجان انتخاب کردند.

سعید امیدی، سعید عباسی، مهدی میرزایی و سهندعلی فلاحی چهار فردی بودند که برای رسیدن به پست شهرداری زنجان به شورای شهر زنجان برنامه ارائه کرده بودند.

شهردار سابق زنجان آبانماه امسال به دلیل مسائل مالی دستگیر شد و اعضای شورا به دنبال شهردار بومی برای شهر خود بودند اما در نهایت شهردار انتخابی یک فرد غیربومی بود.

کوتاه از شورا:

اعضای شورای شهر یزد و شهردار این شهر با حضور در گرجستان قرارداد خواهر خواندگی یزد و "پوتی" یکی از شهرهای این کشور را به منظور تقویت روابط فرهنگی و گردشگری به امضا رساندند.

در جلسه هفته جاری شورای شهر گرگان مطرح شد که دادگاه با شکایت پیمانکار پروژه روگذر دخانیات و چهار هزار شهید در خصوص صورت وضعیت، شهرداری گرگان را به پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان محکوم کرده است.

سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران: در پی نظارت بر حسن جریان دعاوی مربوط به شهرداری از برخی مقامات سازمان بازرسی کشور شنیده شده که در گذشته ۸۰۰ شکایت به محاکم قضائی ارجاع شده است بنابراین انتظار می‌رود فهرست این دعاوی و نتایج آن طی چهار سال گذشته جهت بهره‌برداری به شورا ارسال شود.

حسین پناهی، سخنگوی شورای شهر ارومیه: شهر ارومیه به صورت باغ شهر است و قابلیت معرفی به عنوان تمیزترین شهر را دارد اما با مواجه شدن با آلاینده‌های مختلف و نبود ابزار کافی برای برداشتن آلاینده و جایگزین کردن ماشین‌های برقی و فرهنگ دوچرخه‌سواری، بستر و ساختار برای این موضوع وجود ندارد و عملاً برای رسیدن به این هدف دچار مشکل خواهیم بود.

شهناز رمارم، عضو شورای شهر مشهد: برای اینکه تیمی در شأن خواستگاه والیبال کشور داشته باشیم، از والیبال مشهد حمایت کردیم. حمایت از تیم لیگ برتری به معنای تیم‌داری و پرداخت تمام هزینه‌های آن توسط شهرداری نیست. شهرداری مشهد در سال گذشته بخشی از هزینه‌های این تیم را پرداخت کرد و بخش دیگر، به شکل بدهی برای تیم باقی‌ماند، هرچند که باشگاه قول داده بود تا بخشی از هزینه‌ها را خود پرداخت کند. در نهایت با گذشت این مدت زمان و اتفاقاتی که رخ داد، به نظر می‌رسد باشگاه پیام مشهد فقط ماشین امضا بوده‌است.

جلال شریعتی، رئیس شورای شهر سنندج: در راستای رفاه حال شهروندان و برای ساماندهی و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در آینده‌ای نزدیک با خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج نوسازی و تقویت خواهد شد.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران: شهرداری تهران مکلف است املاک قابل واگذاری را به شورای شهر ارائه کند بنابراین نه فقط عمارت اقدسیه بلکه هیچکدام از املاکی که به فروش می‌رسد مطابق اراده شورا در لیست فروش قرار نگرفته و باید برای فروش این بنا از شورای شهر مجوز گرفته شود.

کد خبر 411580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.