یکشنبه‌ شلوغ اصفهان_تهران/ استقلال ذوب می‌شود؟

استقلال و ذوب آهن در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیستم، باید امروز _۴ اسفند ماه_ در تهران با یکدیگر دیدار کنند. با توجه به تاریخچه و شرایط کنونی دو تیم، انتظار بازی زیبا چندان دور از ذهن نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان باید در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز یکشنبه - ۴ اسفند ماه - در ورزشگاه آزادی تهران رو در رو یکدیگر صف آرایی کنند. این دیدار که هم چون سایر تقابل‌های تیم‌های اصفهانی و تهرانی همواره از جذابیت‌های خاصی برخوردار بوده است، حالا در شرایطی برگزار می‌شود که سبزهای اصفهانی از روزهای خوششان فاصله گرفته‌اند.

استقلالی‌ها در حالی پا به میدان نبرد روز یکشنبه می‌گذارند که از دو دیدار آغازین خود در آسیا از شش امتیاز ممکن تنها به یک امتیاز رضایت دادند تا پس از چند نتیجه خوب در پلی‌آف لیگ قهرمانان و لیگ برتر مشخص شود که تیم فرهاد چندان هم بی‌نقص نیست. اگر چه آبی‌ها در دو بازی اخیر خود از لشکر مصدومان خود رنج بردند و زوج قائدی دیاباته را در نوک پیکان حمله در اختیار نداشتند. اما آن‌ها در بازی امروز نیاز مبرم به هر سه امتیاز دارند تا خود را در کوس قهرمانی نگه دارند. استقلال هم‌اکنون با یک بازی کمتر نسبت به رقبا، ۳۳ امتیازی است و در جایگاه چهارم جدول حضور دارد؛ رده‌ای که اگر استقلال در نبرد با ذوب آهن امتیاز از دست بدهد ممکن است به راحتی توسط نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان آن‌ها یعنی شهرخودرو و فولاد تصاحب شود. این در حالی است که برد آبی‌های پایتخت در صورت امتیاز سوزی شاگردان ژنرال در دیدار الکلاسیکو می‌تواند آن‌ها را به رتبه دوم جدول رده‌بندی بیش از پیش نزدیک کند.

آن سوی میدان ذوبی‌ها روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند. آن‌ها پس از سیر و تحول‌های مدیریتی نتوانستند آن طور که باید بازیکن در بین دو فصل جذب کنند و چاشنی نتایج بد منصوریان نیز در نیم فصل نخست به آن افزوده شد تا این تیم اصفهانی در پایین جدول و رتبه دهم حضور داشته‌ باشد. سبزپوشان اما دست به تغییر کادر فنی خود در نیم فصل زدند و میو دراگ رادولوویچ مقدونیه‌ای را به اصفهان آوردند و امید دارند با او، از انتهای جدول فاصله گرفته و به میانه‌های آن صعود کنند. ذوب آهن دو بازیکن خارجی را نیز جذب کرد تا عملکرد بهتری یابد و موفق شد تا در سه دیدار نخست نیم فصل جدید، به دو پیروزی دست یابد. ذوبی‌ها که هیچ‌گاه حریف دست و پا بسته‌ای برای استقلال نبوده‌اند، حالا به دنبال غافلگیری این تیم آبی‌پوش در تهران هستند.

جذاب مثل استقلال_ذوب‌آهن

تاریخچه طولانی مصاف‌های این دو باشگاه ریشه‌دار نشان می‌دهد که مسابقه آن‌ها همواره از زیباترین دیدارهای باشگاهی ایران بوده‌ است. نخستین دیدار دو تیم به مهرماه سال ۵۲ و اولین جام تخت جمشید باز می‌گردد؛ جایی که آبی‌پوشان با دو گل حسن روشن و مسعود مژده‌ ذوب آهن را در ورزشگاه نهم آبان اصفهان شکست دادند. پس از آن مسابقه، دو تیم ۶۸ بار دیگر نیز رو در روی هم قرار گرفتند تا یکی از پرتکرارترین نبردهای باشگاهی را تشکیل دهند. در میان این ۶۹ بازی، چندین دیدار از جذابیت‌های ویژه‌ای بوده‌اند. آن‌ها فصل ۹۴ - ۹۵ به فینال حذفی رسیدند و ذوب آهن با پیروزی در ضربات پنالتی جام را از دستان آبی‌های تهرانی در خرمشهر ربود. سال بعد دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به هم رسیدند یکی از جذاب‌ترین تقابل آن‌ها بود و استقلال در حالی که بازی را با تک گل کیروش استنلی در اصفهان به حریف سبزپوش خود واگذار کرده‌بود اما در دیدار برگشت با درخشش مهاجم سنگالی خود یعنی مامه بابا تیام و هتریک او، توانست سه بر یک ذوب‌آهن امیرقلعه نوعی را مغلوب کند و تا انتقام فینال حذفی را گرفته باشد و به دور بعدی صعود کند.

گیتارزن استقلالی برابر تیم سابق

ارسلان مطهری مهاجم نیم فصل اول ذوبی‌های اصفهان توانست از غفلت مدیران این باشگاه نهایت استفاده را بکند و به استناد یکی از بندهای قراردادش، راهی تهران شود. مطهری که پیش از این نیز علاقه‌اش به استقلال را نمایان کرده‌ بود، به جمع آبی‌ها پیوست و فراتر از آنچه انتظار می‌رفت در این تیم درخشید. مطهری رکورد خاصی در گلزنی با تیم جدیدش را تاکنون به ثبت رسانده؛ او موفق شده هر ۶۰ دقیقه یک بار دروازه رقبا را باز کند. مطهری دو بار نیز در دیدارهایی که به پیراهن استقلال به زمین رفته‌ است موفق به دبل شده‌ است که یکی از آن‌ها نیز دربی پایتخت و برابر حریف سنتی استقلال یعنی پرسپولیس بود. این در حالی است که شاید اگر اشتباه داوری خوشحالی معروف او را برابر الاهلی متوقف نمی‌کرد، او در دبل با استقلال هتریک کرده بود.

مسئولان باشگاه ذوب آهن بلافاصله پس از جدایی ارسلان به آن واکنش نشان دادند. آن‌ها دست به شکایت از مهاجم سابق خود زدند اما چند روز پیش مشخص شد که این پرونده را نیز باید به عملکرد نامطلوب مدیریتی در سال اخیر این باشگاه اصفهانی افزود و حکم نهایی بر علیه آن‌ها است. حالا هواداران و مسئولان ذوب آهن امروز باید مهاجمی که می‌توانست خیلی راحت در اصفهان بماند را با لباس تیم رقیب ببینند و حسرت گیتار زدن ارسلان با پیراهن سبز را با هر بار درخشش او به جان بخرند.

استقلال و مصدومانی که به ذوب‌آهن می‌رسند

استقلال در این هفته از آسیب‌دیدگی‌های بازیکنانش، لطمه‌های زیادی خورده است و لشکر مصدومان استقلال باعث شد تا در دیدار با الاهلی تنها چهار بازیکن حاضر در ترکیب شروع کننده، به صورت فیکس در ابتدای فصل برای آبی‌ها به میدان رفته باشند. سیاوش یزدانی، عارف غلامی، داریوش شجاعیان، فرشید اسماعیلی، میلیچ، شیخ دیاباته و مهدی قائدی از مصدومان سرشناس این هفته‌های استقلال بودند که حالا از اردوی استقلال خبر می‌رسد به جز دیاباته و شجاعیان، سایر این بازیکنان مشکلی برای همراهی استقلال برابر ذوب آهن ندارند و این اتفاق باعث بازشدن دست مجیدی برای اجرای تاکتیک‌هایش مقابل سبزپوشان دیار زاینده‌رود می‌شود.

کد خبر 411576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.