کرونا دامن پروژه یک کمربند یک راه را هم گرفت

گسترش ویروس کرونا که باعث شده ۱۳۳ کشور محدودیت ورود شهروندان چینی به آن کشور را وضع کنند، پروژه‌های در دست اجرا به‌ویژه اَبرپروژۀ یک کمربند و یک راه را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر محدودیت‌های مسافرتی چینی‌ها به کشورهای مختلف موجب شده تا علاوه بر اینکه اقتصاد چین و اقتصاد جهانی تحت تأثیر قرار گیرد مانع از فعالیت کارگران در پروژه‌های خارج از کشور همچنین پروژه یک کمربند و یک راه شده است. به گونه‌ای که حداقل ۱۶۰ شغل و ۲۰ هزار کارگر با احداث یک کمربند و یک راه درگیر هستند.

به گفته کارشناسان در حال حاضر مدیران و کارگران چینی نمی‌توانند در پروژه‌های خارج از کشور مثل سابق کار کنند که این کار زیان هنگفتی را به اقتصاد چین وارد کرده است.

"Boyang Xue" تحلیلگر ارشد چینی در این زمینه گفت: در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های چینی بسته شده و یا قادر به تولید با ظرفیت کامل نیستند که همین کار موجب اختلال در حمل و نقل نیز شده است.

وی افزود: یک پروژه غول پیکر شش میلیارد دلاری احداث راه آهن توسط چینی‌ها در اندونزی بلاتکلیف باقی مانده است در این ارتباط مدیرعامل شرکت اندونزیایی از کلیه کارمندان چینی که برای تعطیلات سال نو به چین بازگشته‌اند خواست که به این کشور بازنگردند.

این مقام چینی گفت: بیش از ۱۰۰ پرسنل چینی که از کارگران ماهر و مدیران تشکیل می‌شوند، در این پروژه مشغول به کار بودند و در حال حاضر به صورت نیمه تعطیل به حال خود رها شده است.

از سوی دیگر پروژه ۶۲ میلیارد دلاری ایجاد کریدور اقتصادی بین چین و پاکستان نیز در حال حاضر به صورت نیمه تعطیل درآمده و شک و تردید بین مدیران و کارکنان چینی برای بازگشت به وجود آمده است.

"Peng Qinghua" دبیرکل کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی‌های دولتی چین نیز با اشاره به اینکه مشکلات زیادی برای اجرای پروژه‌ها و سرمایه گذاری ها در خارج از این کشور ایجاد شده گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که به هیچ عنوان امکان ایجاد اعتماد و تفاهم بین این کشور و سایر کشورها وجود ندارد. در واقع اعتماد فی‌مابین از بین رفته و مشخص نیست این طناب پاره شده چه زمانی به هم خواهند رسید.

منبع: مانا

کد خبر 411560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.