موسوی: قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF سیاسی کاری است

سخنگوی وزارت امور خارجه قرار گرفتن جمهوری اسلامی را در لیست سیاه FATF VH سیاسی کاری توصیف کرد و گفت: انگ پولشویی و تامین مالی تروریسم وصله نچسبی به ایران است.

به گزارش ایمنا، سید عباس موسوی روز جمعه در واکنش به تصمیم اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) علیه ایران اظهار کرد: قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF مصداق سیاسی‌کاری است و انگ پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم هرگز به ایران جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از دوسال است که همه قوانین و مقرراتی که مربوط به پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، را اجرا کرده است، تصریح کرد: سازوکارهای بین‌المللی مزایا و معایبی دارد و بردن ایران در فهرست سیاه FATF با وجود همه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در داخل کشور انجام دادیم و با وجود همه قوانین و مقرراتی که سعی کردیم رعایت کنیم صورت گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: انگ پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم وصله نچسبی است که قطعاً به جمهوری اسلامی ایران نمی‌چسبد، متأسفانه این اتفاق نیز جزو سیاسی‌کاری‌هایی است که از سوی آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی در مکانیسم‌های بین‌المللی وجود دارد، آنها با توجه به نفوذ خود بر این مکانیسم‌ها، سعی در جهت دهی به شکل سیاسی‌کاری دارند.

موسوی خاطرنشان کرد: عربستان به عنوان بانک مرکزی تروریسم و رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت تروریست، بیشترین حمایت‌ها را از گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی سراسر جهان انجام می‌دهند، اما ایران را که بیشترین همکاری را در این زمینه‌ها دارد و از شفافیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، به فهرست سیاه می‌برند.

منبع: ایرنا

کد خبر 411543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.