تخلفات انتخاباتی تاکنون جزیی بوده است

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان درباره بررسی روند انتخابات گفت: تخلفات انتخاباتی تاکنون جزیی بوده که در رده های مختلف حوزه های انتخابیه رسیدگی می شود.

به گزارش ایمنا، علیرضا نیلچی در جمع خبرنگاران درباره بررسی روند انتخابات اظهار کرد: تخلفات جزئی هستند در رده‌های مختلف حوزه‌های انتخابیه رسیدگی می‌شود. آنچه که بنده عرض می‌کنم که گزارشات مهمی اتفاق افتاده باشد و در صلاحیت شورای نگهبان و هیئت مرکزی باشد تا این لحظه گزارشی نداشتیم.

وی درباره گزارشات جزئی، گفت: مثلاً در اطراف حوزه انتخابیه تبلیغاتی باشد یا افرادی جمع شوند و تبلیغ جزئی شود. تأخیر در شروع رأی گیری یا عدم حضور اعضا و … موارد جزئی بوده که مهم نیست.

مدیر کل انتخابات شورای نگهبان درباره اینکه آیا روندی است که با افرادی که در فضای مجازی شایعاتی می‌کنند برخورد شود؟ گفت: این مسائل از اختیارات قوه قضائیه است. عمده گزارشاتی که برای ما واصل می‌شود، هم شبکه‌های نظارتی خودمان گزارش می‌دهد و هم سامانه مردم ناظر و هم تلفن‌های گویا هست که گزارش می‌دهند. انچه که مستند باشد و قابل تعقیب قضائی باشد حتماً به مراجع مربوطه منعکس می‌شود.

نیلچی درباره اینکه آیا بدون اثر انگشت رأی در انتخابات قبول می‌شود گفت: اثر انگشت جزو قانون نیست. آئین نامه‌هایی بود که برای ایام قبل هم هست و پیشنهاد ما هم برای اصلاح قانون این است که حذف شود و با وجود دستگاه‌های احراز هویت که در این دوره کامل‌تر استفاده شده ضرورتی بر استفاده از اثر انگشت وجود دارد. صبح هم ابلاغ شد که اختیاری است و اگر کسی آمادگی انرا داشت انگشتشان اخذ می‌شود و اگر نبود ضرورتی ندارد و ستاد انتخابات شورای نگهبان هم هماهنگی‌هایی کردند قطعاً ارای این چنینی قابل قبول است.

وی درباره اینکه نظارت شورای نگهبان تا زمان رأی گیری هست و اگر تمدید شود باید با نظر شورای نگهبان باشد یا خیر افزود: با پیشنهاد آقای وزیر کشور و هماهنگی شورای نگهبان این اتفاق می‌افتد.

کد خبر 411525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.