سامی: مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان اصفهان گزارش نشده است

رئیس بیمارستان خورشید اصفهان در خصوص انتشار فایل صوتی منتشر شده از وی در فضای مجازی با موضوع کرونا توضیحاتی را ارائه داد.

رامین سامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه به دنبال انتشار خبر بروز بیماری عفونی ناشی از کرونا ویروس در قم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام تمهیدات لازم برای کنترل و درمان بیماری را به کار گرفت، اظهار کرد: از آنجایی که این ویروس می‌تواند به راحتی در محیط پخش شود و پرسنل بهداشت و درمان از جمله پزشکان و پرستاران در معرض خطر بیشتری قرار دارند، مسئولان حوزه درمانی موظف به آگاه سازی پرسنل و ایجاد شرایط امن برای آنها هستند.

وی افزود: اینجانب به عنوان رئیس بیمارستان خورشید و فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی به منظور آگاه و حساس سازی پرسنل، پیام صوتی را در کانال بیمارستان در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کردم که مخاطب آن منحصراً همکاران بیمارستان بودند. در این پیام بر آمادگی بیمارستان تاکید و راهکارهای لازم جهت کاهش خطر انتشار بیماری به پرسنل گوشزد شد.

رئیس بیمارستان خورشید گفت: بیمارستان خورشید و تمام بیمارستان‌های استان اصفهان آمادگی کامل برای کنترل بیماری کرونا را دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بار روانی و استرس ناشی از بیماری کرونا در بین مردم ایران بالا است، تاکید کرد: از این رو از همه شهروندان درخواست داریم آموزش‌های وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا را جدی بگیرند و چنانچه این مسائل رعایت شود به راحتی از این بحران عبور خواهیم کرد.

وی در خصوص سو برداشت انجام شده در پیام صوتی یادآور شد: مطلب ذکرشده مربوط به موارد مشکوک و حساس بودن پزشکان نسبت به تشخیص بیماری در دوران کُمون بوده است.

سامی از همه شهروندان خواست نسبت به انتشار اخبار غیرواقعی در فضای مجازی خودداری و تنها به اخبار رسمی استناد کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان اصفهان گزارش نشده است، تصریح کرد: چنانچه موردی باشد وزارت بهداشت در کمترین زمان ممکن اطلاع رسانی خواهد کرد.

این فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا است، در خصوص استفاده از ماسک نیز گفت: استفاده از ماسک تنها برای افراد بیمار، مراقبان آنها و افرادی که قصد ورود به مراکز جمعیتی را دارند پیشنهاد می‌شود و استفاده از آن برای عموم ضرورتی ندارد.

کد خبر 411487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.