استاندار اصفهان با وزیر امور خارجه هلند دیدار کرد

وزیر امور خارجه هلند در سفر امروز خود به اصفهان با استاندار اصفهان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی امروز -جمعه ۲ اسفند ۹۸- در دیدار با وزیر امورخارجه هلند اظهار کرد: ایران و هلند روابط بسیار خوبی را با یکدیگر داشته‌اند؛ اگرچه به دلیل وجود تحریم‌ها دچار محدودیت‌های خاصی شده‌اند.

وی با بیان اینکه امیدوارم این سفر زمینه‌ساز روابط بهتر میان هلند و ایران باشد، افزود: مردم دنیا، اصفهان را به عنوان نصف جهان می‌شناسند که دلیل آن زیبایی‌های تاریخی و ظرفیت‌های بسیار زیادی است که برای توریست‌های اروپایی ایجاد می‌کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی در مباحث اقتصادی و تولید دارد و اگر سیاست‌ها اجازه دهد ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های سرمایه گذاری برای آب رسانی نیز وجود دارد. دانه‌های گیاهی و گل نیز می‌تواند یکی از مشترکات مورد علاقه اصفهان و هلند باشد.

رضایی ادامه داد: اصفهان جاذبه‌های تاریخی زیادی برای شهروندان هلندی دارد و به همین دلیل امیدواریم تا روابط میان اصفهان و هلند بیشتر شود.

وی تصریح کرد: روابط بین ایران و هلند به دلیل تحریم‌ها کاهش پیدا کرده و امیدوارم فرصت بسیار مناسبی برای همکاری‌های ایران و هلند ایجاد شود. علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا، مردم ایران در حال گذراندن زندگی عادی خود هستند و امروز نیز مردم اصفهان همزمان با تمامی شهرستان‌ها کشور به صورت آزادانه در انتخابات شرکت می‌کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: امیدوارم ارتباط علمی، استفاده از تجارب علمی و اعزام دانشجو میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دین اسلام حقوق همه انسان‌ها محترم است، یادآور شد: در اصفهان اقلیت‌های دینی با کمال آرامش در حال زندگی هستند. دیدگاه‌ها در زمینه همکاری بین دو کشور را قبول دارم اما معتقد هستم باید حق و حقوق مردم ایران رعایت شود.

توریست‌های هلندی عاشق سفر به ایران هستند

«استف بلاک»، وزیر امورخارجه هلند نیز در این دیدار اظهار کرد: حضور در اصفهان به دلیل مهمان نوازی مردم و تاریخ غنی این شهر و همچنین گسترش روابط دیپلماتیک بیشتر بین هلند و ایران است.

وی افزود: ارتباط و همبستگی میان مردم دو کشور می‌تواند در زمان سختی‌ها ظرفیت‌های مناسبی را ایجاد کند. می‌دانم زندگی افراد معمولی در ایران و هلند تحت تأثیر روابط بین‌المللی قرار می‌گیرد و از محدودیت‌های ایجادشده برای همکاری‌های دوجانبه متأسف هستم.

وزیر امورخارجه هلند ادامه داد: خوشحالم که ارتباطات بین مردم دو کشور وجود دارد؛ همچنین از مشاهده ایستگاه‌های دوچرخه در شهر اصفهان خرسندم. در زمینه تولید دوچرخه نیز با شرکت‌های ایرانی همکاری‌هایی داریم.

بلاک افزود: توریست‌های هلندی عاشق سفر به ایران هستند، قطعاً تجار هلندی می‌توانند آزادانه با ایران همکاری کنند و حتماً در جلسات خود با رئیس‌جمهور و جواد ظریف در زمینه اقتصادی با تجار هلندی در ایران صحبت می‌کنم و وضعیت آنها را جویا می‌شوم.

وی تصریح کرد: هلند به دنبال ایجاد همکاری در زمینه کشاورزی با ایران است، اما باید دید پرداخت‌ها به چه صورتی انجام می‌شود. دولت هلند برای اینکه بتواند این پرداخت‌ها را آسان کند در ساز و کار اینستکس قرار گرفته است.

بلاک خاطرنشان کرد: فردا در جلسات مطرح می‌کنم که مباحث انسانی برای سرمایه گذاران اروپایی بسیار مهم است. امیدوارم که به توافقاتی برسیم تا توریست‌ها و شرکت‌ها برای روابط و سفر به ایران راحت‌تر عمل کنند؛ اگر به چنین توافقاتی دست پیدا کنیم، در خاطر همه خواهد ماند که این توافقات در اصفهان آغاز شد.

کد خبر 411483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.