مقابله با کرونا در فضاهای عمومی تهران آغاز شد+تصویر

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در کاهش خطر شیوع کرونا عرصه‌های عمومی مثل مترو، اتوبوس و... تمام توان خود را به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در صفحه توئیتر خود با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با شیوع کرونا ویروس با محوریت سازمان مدیریت بحران و نمایندگان دستگاه‌های مسئول، در تهران اظهار کرد: مقرر شده برای مراکز راهبری مترو و رانندگان شرکت واحد مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش تهیه و توزیع و دستگیره‌های مترو و اتوبوس هر شیفت با محلول وایتکس و الکل شستشو شود.

وی همچنین از تماس خود با حناچی شهردار تهران خبر داد و افزود: پیشنهاد توزیع ماسک در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و در صورت امکان سایر فضاهای پرتردد را مطرح کردم و وی استقبال کرد، پیگیر موضوع خواهم بود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران در کاهش خطر عرصه‌های عمومی مثل مترو، اتوبوس و… تمام توان خود را به کار گرفته است؛ اما برای پیشگیری از بیماری کرونا نیاز به خودمراقبتی فردی است. با عمل به توصیه‌های بهداشتی و انتشار آن یاریگر همشهریان و شهرداری باشیم.

همچنین با استناد به توییت الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران قرار گرفتن ضدعفونی‌کننده دست‌ها از هفته گذشته در گرم‌خانه‌های پایتخت نیز انجام شده است.

گفتنی است کروناویروس بسیار مسری بوده و از طریق تماس با هر چیزی که به آن آلوده شده باشد، تنفس، سرفه یا عطسه، قابل انتقال است. طول عمر انواع این ویروس بسته به شرایط محیطی از چند ساعت تا پنج روز است که خودمراقبتی و ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی می‌تواند خطر شیوع آن را کاهش دهد.

کد خبر 411465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.