اقدامات شهرداری اصفهان در فضاهای عمومی برای پیشگیری از شیوع کرونا

رییس کارگروه اطلاع رسانی و هشدار ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان اعلام کرد: برای پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا و آمادگی فضاهای عمومی شهر، اقدامات ویژه‌ای در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. همچنین جلسه ستاد بحران شهرداری نیز برای هماهنگی بیشتر امروز برگزار می شود.

ایمان حجتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش آمادگی شهر اظهار کرد: شهردار اصفهان روز پنجشنبه _یکم اسفندماه_ هفت دستور ویژه و فوری برای شهر اصفهان در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش ایمنی و سلامتی شهروندان صادر کرد.

وی با بیان اینکه در این زمینه حوزه متولی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است که قطعاً موارد را از طریق ستادهای ویژه به همه اعلام می‌کنند، افزود: در این مرحله، دستورات شهردار اصفهان برای پیشگیری از شیوع و اقدامات ضروری اولیه با هدف پیشگیری است و در گام‌های بعدی، در زمینه اقدامات ویژه‌تر و تخصصی‌تر در صورت نیاز با همکاری دستگاه‌های متولی اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به دغدغه شهردار در خصوص ایمن سازی فضاهای عمومی به خصوص حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس تصریح کرد: اقدامات برای ضدعفونی‌کردن این فضاها تا حد امکان در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستوراتی به معاونت منابع توسعه سرمایه انسانی شهرداری در خصوص سلامت کارکنان و مراجعه‌کنندگان گفت: مقرر شد این معاونت دستورالعمل‌های لازم برای افزایش بهداشت و پیشگیری در فضاهای اداری شهرداری را با همکاری دستگاه‌های متولی ابلاغ کرده و با هماهنگی تمام مناطق، سازمان‌ها و… اجرایی کند. همچنین فضاهای فرهنگی و ورزشی زیر مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز اقدامات لازم برای افزایش ایمنی مراکز، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای مراجعان و همچنین آموزش‌های لازم را انجام خواهد داد.

حجتی خاطرنشان کرد: طبق دستور شهردار اصفهان قرار شد معاونت فرهنگی نیز در راستای آموزش صحیح و اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی سازمان‌های متولی محتوا سازی کند تا مردم به خوبی آموزش‌ها را در سطح شهر ببینند و با نصب در فضاهای شهری، اتوبوس و مترو به افزایش ضریب نفوذ این آموزش‌ها در مسیر پیشگیری کمک شود.

رئیس کارگروه اطلاع رسانی و هشدار ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان با اشاره به دستوراتی که به خدمات شهری ابلاغ شده است، گفت: لازم است در فضاهای عمومی از جمله پارک هاو به خصوص سرویس‌های بهداشتی، تمهیدات لازم رعایت شود که شب گذشته موارد لازم به پیمانکاران در سطح شهر ابلاغ شد و اقدامات نظارتی در دستورکار قرار گرفت.

وی به اهمیت رعایت موارد بهداشتی و الزامات این شرایط برای حفاظت از سلامت تلاشگران شهری اشاره کرد و گفت: کارکنان شهرداری و نیروهای خدمات شهری که در فضای عمومی حضور دارند همچون پاکبانان، آتش نشانان، نیروهای فضای سبز و همچنین رانندگان اتوبوسرانی، کارکنان مترو، تاکسیرانان و… ضمن رعایت نکات ایمنی و آموزش‌های لازم از وسایل مورد نیاز برای افزایش ایمنی مانند ماسک و دستکش و هر آنچه که نیاز است طبق دستورالعمل‌های ابلاغی این شرایط استفاده کنند.

کد خبر 411455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    4 0
    ممنون اقای شهردار