کمک پنج میلیاردی خیرین اصفهان برای آزادی زندانیان

مراسم تجلیل از خیران اصفهانی که در سال جاری در امر آزادی زندانیان، کمک به خانواده‌های نیازمند زندانی و توسعه فضاهای زندان در سالن شهید مرادخانی زندان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان اصفهان، علی اصفهانی دادستان عموم و انقلاب اصفهان، اظهار کرد: برکات و اثرات کار خیر در درجه اول به خود شخص بر می‌گردد و آثار متنعمی را در دنیا چه از لحاظ مادی و معنوی متوجه شخص انفاق کننده می‌کند که قطعاً سعادت آخرت وی را نیز شامل می‌شود همان طور که ائمه و معصومین ما با از خود گذشتگی دیگران را مقدم بر خود می‌دانستند.

وی با تصریح بر اینکه تاسی بر سیره انبیا همواره روشنگر انسان‌ها بوده است، افزود: اگر در راه خیر قدم بر داریم خداوند برکات خود را نازل می‌کند و خلق و خوی ما رنگ الهی به خود می‌گیرد و باقیمانده پولی که از آن انفاق نموده‌ایم نیز متبرک می‌شود.

دادستان اصفهان تصریح کرد: خیریه امام موسی کاظم (ع) از بدو تأسیس تاکنون حدود ۱۵۰۰ زندانی را آزاد نموده که قطعاً خانواده‌های آنها با مشکلاتی از جمله بی‌سرپرستی مواجه بوده‌اند و امروز امید آن داریم آزادی تعداد کثیری از مددجویان رسوبی از جمله محکومین جرایم عمد و غیرعمد که به دلیل عدم پرداخت رد مال نتوانسته‌اند آزاد شوند.

آزادی ۶۶۸ زندانی از ابتدای سال تاکنون

در ادامه این مراسم اسدالله گرجی‌زاده مدیرکل زندان‌های استان اظهار کرد: با کمک خیران در زمینه آزادی زندانیان سال گذشته و امسال استان اصفهان رتبه برتر آزادی زندانیان را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی در تشریح این موضوع، تصریح کرد: در سال جاری تنها ۶۶۸ نفر با بدهی بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان و با گذشت ۷۰ میلیارد تومان گذشت شاکی و ۳۹ میلیارد تومان کمک خیرین و ستاد دیه و سایر منابع توسط ستاد دیه استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، گفت: کمک نقدی خیرین به خیریه امام موسی کاظم (ع) یک میلیاد و دویست میلیون تومان و کمک به آزادی ۱۰۷ نفر زندانی با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان نیز از جمله مساعدت خوب خیرین در سال جاری بوده است.

کد خبر 411433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.