رشد ۵۵ درصدی وام‌های خارجی نظام بانکی

حجم وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی آنها روندی افزایشی داشته است؛ به طوری که این شاخص در آذر ۹۸ نسبت به دو سال قبل حدود ۵۵.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، بررسی گزارش‌های آماری نشان‌دهنده روند افزایشی وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی است. نکته قابل توجه اینکه این افزایش در حالی رخ داده که تحریم‌ها در این مدت تشدید شده است.

میزان وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی آنها در آذر ۹۸ به ۶۳۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۰.۹ درصدی و در مقایسه با پایان سال ۹۷ افزایش ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی آنها در آذر ۹۷ حدود ۵۶۸ هزار میلیارد و در اسفند ۹۷ معادل ۵۹۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

شبکه بانکی کشور تا آذر ۹۶ حدود ۴۰۶ هزار میلیارد تومان وام و اعتبارات از خارج کشور دریافت کرده بود که در پایان همان سال به ۴۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

میزان وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی آنها در آذر ۹۷ به ۵۶۸ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ به ۵۹۱ هزار میلیارد تومان رسید.

کاهش بدهی ارزی بانک مرکزی

بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، بررسی وضعیت بدهی ارزی این بانک در دوره مورد نظر نیز نشان می‌دهد که بدهی ارزی بانک مرکزی در آذر ۹۸ معادل ۱۸۷ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶.۸ درصد کاهش و در مقایسه با پایان سال ۹۷ حدود ۱۶.۲ درصد افت داشته است.

حجم بدهی ارزی بانک مرکزی در آذر ۹۷ حدود ۲۲۵ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ معادل ۲۲۳ هزار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

بررسی گزارش‌های آماری بانک مرکزی همچنین نشان دهنده روند کاهشی بدهی ارزی در یکسال گذشته بوده، این در حالی است که پیش از آن روندی رو به رشد داشته است.

بدهی ارزی بانک مرکزی در آذر ۹۶ حدود ۱۷۸ هزار میلیارد تومان بوده که با رشد ۲۵.۹ درصدی تا ۲۲۵ هزار میلیاردتومان در آذر ۹۷ بالا رفته است.

رقم بدهی ارزی این بانک در پایان سال ۹۶ نیز ۱۹۱ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ حدود ۲۲۳ هزار میلیارد تومان شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 411432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.