حماسه اسفند در خواجو

حضور پرشور و نشاط مردم اصفهان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حال و هوای پل خواجوی اصفهان را به رغم سرمای زمستان، بهاری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورود رأی دهندگان از ساعت هشت و ۲۰ دقیقه درحالی آغاز شد که چندین نفر پیش از آغاز رسمی ساعت انتخابات در مقابل صندوق رأی صف کشیده و شناسنامه دردست منتظر آغاز رأی گیری بودند. تلاطم نامحسوس جریان آب که از دهانه‌های پل خواجوی اصفهان خارج می‌شود امروز با حماسه حضور مردم اصفهان پای صندوق رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دگردیسی پیدا کرده است و صدای پرندگان مهاجر در فضا به گونه‌ای پیچیده که گویا هر یک از آنها مردم را به رای‌دهی دعوت می‌کنند.

هوای سرد اول صبح زمستان اصفهان هم باعث نشد تا جمعیت رأی دهنده از اولین ساعات در این مکان حضور نداشته باشند و این صف رفته رفته پرتعدادتر بسته شد تا خورشید هم بیشتر بتابد و تنور انتخابات را گرم نگه دارد. مردم یکی پس از دیگری برای تأثیرگذاری در آینده کشور و جامعه خود از راه می‌رسند و با نگاهی اجمالی به لیست نامزدهای انتخابات آرا خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

امروز بار دیگر در تاریخ پر فراز و نشیب ایران ثبت می‌شود؛ تاریخی که نشان می‌دهد این کشور همواره هدف دشمنانی بوده که آن را گوهری گرانبها در منطقه یافته‌اند و به زنجیر کشیدن آزادی مردمانش را در سر دارند. اگر کسی اعتراض و نقدی به شرایط کنونی دارد، تنها راه آن را باید از کنار صندوق‌های رأی ببیند زیرا نیامدن پای این صندوق‌های رأی حقی را از هر شهروند سلب می‌کند برای تغییر؛ برای تغییر هر آنچه به آن منتقد است و به آن اعتراض دارد.

مانند تمام رأی اولی‌ها و پیرمردها و پیرزنانی که با امید پای صندوق رأی گوشه میدان امام (ره) حضور پیدا کرده‌اند و سر و سامان پیدا کردن کشور را با مجلسی قوی مطالبه می‌کنند.

یک جوان رأی اولی که برای حضور در انتخابات به همراه پدرش به پای صندوق‌های رأی آمده، می‌گوید: حضور در انتخابات و تأثیر گذار بودن در آینده سیاسی و اجتماعی کشور بسیار جذاب و امیددهنده است. آمده‌ام تا در آینده ایران سهیم باشم و نماینده‌ای را به مجلس بفرستم که از درد مردم آگاه باشد.

یک پیرمرد سالخورده هم که به گفته خودش برای سی و دومین حضور خود در انتخابات آماده است، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: حضور در انتخابات وظیفه هر ایرانی است و برنده اصلی انتخابات مردم انقلابی و شهیدپرور این مرز و بوم هستند.

انتخابات تجلی اراده و نظر مردم است

صبح امروز حیدر قاسمی، معاون سیاسی- امنیتی استاندار اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انتخابات تجلی اراده و نظر مردم است و مردم هم این تعلق را باور دارند و می‌دانند نظر و رای‌شان اثربخشی قابل‌توجهی در کشور دارد و از این رو بی شک برای انداختن رأی خود به صندوق‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: این انتخابات، سی و هشتمین انتخابات در طول عمر نظام مقدس جمهوری‌اسلامی است و همواره مردم به رغم جوسازی بیگانگان در شرایط انتخابات، تعلق خود به دین و میهن را با حضور در انتخابات نشان داده‌اند.

معاون سیاسی استاندار اصفهان، تصریح کرد: امیدواریم مردم همچون گذشته نقش خود را به خوبی ایفا کنند و حضور حداکثری داشته باشند.

حضور مردم در این حوزه انتخابات با رأی دادن پایان نمی‌یابد و اغلب خانواده‌ها که همراه با فرزندان خود پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند، پس از انداختن رأی خود به صندوق آرا که در حاشیه شرقی زاینده رود قرار گرفته، به تماشای اجرای خوانندگان در پل خواجو می‌نشینند.

در حقیقت همه خانواده‌ها با همان هدف همیشگی یعنی تفریح و نشاط به پل خواجو آماده‌اند اما این بار هدف مهم‌تر و باشکوه‌تری به نام مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند.

یک زوج جوان که سه روز پس از عروسی‌شان برای حضور در انتخابات آمده‌اند، به خبرنگار ایمنا می‌گویند: ازدواج تکامل شرعی انسان است و انتخاب تکامل عرفی و قانونی؛ چه ماه عسلی بهتر از حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی؟!

یک زن سالخورده هم شناسنامه اش حکایت از هشتادمین زمستان عمرش می‌دهد، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: خوشحالم که جمهوری اسلامی به مردم امکان انتخاب داده و مردم تا این حد به انتخابات اعتماد دارند؛ مجلس یازدهم باید انقلابی و پرشور به بررسی و حل و فصل مشکلات مردم اهمیت دهد.

پشتیبانی مدیریت شهری اصفهان از بهتر برگزار شدن انتخابات

قدرت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار کرد: مردم امروز با عزم راسخ به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند تا در سرنوشت کشور سهیم باشند.

وی افزود: امیدواریم که در تمام حوزه‌های رأی‌گیری، تا آخرین ساعات شاهد حضور پرشور و حماسه‌ساز مردم باشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همه مردمی که در صف رأی‌گیری ایستاده‌اند نامزدهای اصلح خود را انتخاب می‌کنند، تجربه، دانش، خرد و ترجیح منفعت ملی و عمومی بر هر مصلحت شخصی و جناحی، معیار مناسبی برای انتخاب نامزد اصلح است.

نوروزی اضافه کرد: مدیریت شهری اصفهان از بهتر برگزار شدن انتخابات پشتیبانی می‌کند و در روزهای اخیر که فضای شهری به یک فضای تبلیغاتی و زمینه سازی دعوت عموم مردم به انتخابات تبدیل شده و مدیریت شهری اصفهان بستری را ایجاد کرده که نامزدها بتوانند در یک فضای امن فعالیت تبلیغاتی خود را انجام دهند.

در میان جمیعت تعداد زیادی از جوان‌ها و نوجوان‌ها دیده می‌شود که با عکس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به همراه خانواده به این حوزه آمده‌اند و ندای بسم الله القاصم الجبارین بر لب بسیاری از رأی دهندگان در هنگام انداختن آرا به صندوق مشهود است.

گویی این مردم تنها برای لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی پا به عرصه انتخابات نگذاشته‌اند و اکنون بیش از هر زمان دیگری یک خواسته وحدت و منسجم دارند و آن‌هم اخراج آمریکا و ایادی آن از منطقه است.

در میان جمعیت یک جوان انقلابی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: آمریکا پس از ترور شهید سپهبد سلیمانی سه سیلی محکم از ملت ایران خورد؛ سیلی اول حمله موشکی و سخت سپاه پاسداران به پایگاه آمریکا در عراق بود و همانطور که همه رسانه‌های جهان مخابره کرده‌اند، قدرت این ضربه تا حدی سنگین و فاجعه بار بود که هنوز رئیس جمهور ملعون این کشور، گزارش‌هایی در خصوص تبعات این پاسخ فرزندان خلف ایران اسلامی دریافت می‌کند.

وی اضافه می‌کند: سیلی دومی که مردم ایران به صورت رئیس جمهور آمریکا زدند زمانی بود که حضور پرشور و نشاط میلیونی مردم شهید پرور ایران اسلامی از همه رسانه‌های خارجی و داخلی مخابره شد و همه دشمنان این مرز و بوم متوجه شدند که راهی برای شکست دادن و مأیوس کردن ملت ایران از انقلاب اسلامی نمانده است.

وی ادامه می‌دهد: سیلی سوم ملت هم امروز بر صورت استکبار جهانی به مدیریت آمریکای جهان خوار و سگ نگهبان او در منطقه، اسرائیل خواهد نشست و حضور پر شوق و شعف مردم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد ایرانی آماده شهادت است و هیچ ترسی از سیاست‌های اسلام هراسانه ایالات متحده ندارد.

گویی مردم این بار تنها برای انتخاب نمایندگان اصلح در مجلس شورای اسلامی به پای صندوق‌های رأی نیامده‌اند و میثاق دوباره با ولایت و فرزند خلف ولی فقیه، سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی را دنبال می‌کنند.

به رغم تبلیغات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمن در هفته‌های اخیر، جمعیت حاضر در پل خواجو نشان‌دهنده حضور همه جانبه تمام اقشار ملت در این انتخابات است و انگشتان تقدس یافته به استامپ انتخابات، مهری است بر دهان هرآنکه قصد داشت امروز از تحریم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخن بگوید؛ مردم آمده‌اند چون برنده اصلی این انتخابات مردمی هستند که با انتخاب صحیح بهترین نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی می‌کنند.

با پر شدن صندوق رأی اول، اکنون صندوق دوم از راه رسید و این ملت ایران اسلامی و مردم شهید پرور اصفهان هستند که فوج فوج برای مشارکت در آینده سیاسی و اجتماعی کشورشان از راه می‌رسند.
اجرای گروه‌های سرود نوجوانان در حاشیه این مراسم هم حال و هوایی دیگر به فضای پل خواجو بخشیده و بسیاری از مردم که این نوجوانان را فرزندان خلف انقلاب اسلامی و پیر جماران می‌پندارند، در کنار زاینده رود به تماشای سرودهای غرور آفرین آنها می‌نشینند.

یک دختر ۱۸ ساله که برای نخستین بار به مراسم رأی‌گیری آمده، احساس خود از مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اینگونه توصیف می‌کند؛ حس حضور و تأثیرگذار بودن در آینده سیاسی کشور وصف نشدنی و غیرقابل توصیف است. با انگیزه و شوری که در این مردم شهید پرور و انقلابی سراغ دارم فکر نمی‌کنم رأی‌گیری تا ساعات پایانی شب متوقف شد و امیدوارم فرصت این مشارکت مهم و سرنوشت ساز برای همه مردم فراهم شود.

خواننده آواز سر می‌دهد"ای وطن ای مادر تاریخ ساز" و این مردم هستند که با تشویق خود، برای جانفشانی در راه میهن، اعلام آمادگی می‌کنند. مشارکت مردم غیور ایران از دیار گنبدهای فیروزه‌ای اکنون در اغلب شبکه‌های رسانه ملی مخابره شده و تعداد زیادی از مردم که همزمان با قرار گرفتن آفتاب در رأس آسمان پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند، با خود ناهار به همراه آورده‌اند و پس از انداختن آرا خود به صندوق، در کنار زاینده رود به خوردن ناهار مشغول می‌شوند.

خورشید در وسط آسمان بی قراری می‌کند و گرمای سوزان آن همچون سرمای صبح در مأیوس کردن مردم از رأی دادن ناکام مانده است؛ موج جمعیت حالا بیشتر از همیشه به سمت صندوق رأی در حرکت است و مردم اصفهان آمده‌اند بگویند، دیار شهید خرازی‌ها و شهید حججی ها هیچ گاه ندای رهبر خود را بی لبیک نمی‌گذارد.

با گذشت پاسی از ظهر، گروه‌های جدید اقشار مختلف مردم به صحنه آمده‌اند و برای رای‌دهی و تأثیرگذاری در آینده سیاسی و اجتماعی کشور آماده می‌شوند.

یک پزشک که برای انتخاب نامزد اصلح خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پای صندوق‌های رأی آمده به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مجلس یازدهم بیشتر از هر چیز دیگری به جراحی ساختاری نیاز دارد؛ نمایندگان باید نقش خود در حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را پر رنگ تر کنند و حل مشکلات اقتصادی که تأثیرات چشمگیری بر وضع معیشتی مردم گذاشته را در اولویت قرار دهند.

لیست پرشمار نامزدهای انتخابات که بر تابلویی بزرگ در حاشیه شرقی پل خواجو نصب شده نشان‌دهنده حضور نماینده همه اقشار جامعه در این انتخابات است و مردم اصفهان می‌کوشند تا با انتخاب بهترین گزینه‌، نامزدهای اصلحی را به یکی از مهم‌ترین قوای کشور بفرستند.

مهم‌ترین رویداد سیاسی و حماسه مردم ایران در سال ۹۸ که از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده، هر لحظه به پایان خود نزدیک تر می‌شود و جمعیت غالباً جوان حاضر در صفوف رای‌دهی نشان‌دهنده اهتمام فرزندان جوان این مرز و بوم به آینده کشورشان است؛ البته سالمندان نیز این جوانان را همراهی می‌کنند و خردسالانی که به همراه خانواده خود به انتخابات آمده‌اند نیز همراه والدین‌شان تمرین دموکراسی می‌کنند.

لازم به ذکر است بر اساس آخرین امار منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه استان اصفهان ۲۹۱ نامزد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و از مجموع ۲۰ نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سهم شهرستان اصفهان، پنج نماینده است.

گزارش از سپهر زارع- خبرنگار ایمنا

کد خبر 411425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.