جنجال کرونا در متروی تهران

جلسه اضطراری در استانداری تهران برای مقابله با شیوع کروناویروس در پایتخت،توقف انتقال کرونایی ها از قم به تهران و لغو پرواز تهران - خرم آباد، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری پنج‌شنبه_یکم اسفندماه_ می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک مورد مشکوک در این ایستگاه مشاهده شد که بلافاصله اورژانس مراجعه و مسافر را به بیمارستان منتقل کرد و نظافت ایستگاه هم انجام شد. البته در خصوص مشکوک بودن به قطعیت نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در گفت و گویی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر تعطیل شدن ایستگاه مترو شوش به علت پاکسازی ناشی از مشکوک شدن به ویروس کرونا، گفت: این ایستگاه اکنون در دست بهره برداری است.

یک مورد مشکوک در این ایستگاه مشاهده شد که بلافاصله اورژانس مراجعه و مسافر را به بیمارستان منتقل کرد و نظافت ایستگاه هم انجام شد. البته در خصوص مشکوک بودن به قطعیت نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد.

لغو پرواز تهران - خرم آباد- تهران

روابط عمومی فرودگاه خرم‌آباد از لغو پرواز تهران - خرم‌آباد - تهران به دلیل شرایط آب و هوایی خبر داد.

روابط عمومی فرودگاه خرم آباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پرواز شماره ۳۲۰.۳۲۱ تهران - خرم آباد - تهران امروز پنج شنبه یک اسفندماه ۹۸ به علت شرایط آب و هوایی باطل شد.

توقف انتقال کرونایی ها از قم به تهران

در پی اعلام انتقال پنج فرد مشکوک به کرونا از قم به تهران، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن تشریح ماجرای انتقال بیماران کرونایی از قم به تهران، گفت: هنوز به طور دقیق منبع سرایت و انتقال بیماری در کشور مشخص نشده است.

کیانوش جهانپور درباره ماجرای انتقال بیمار مبتلا به کرونا از قم به تهران که توسط رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام شد، گفت: قبل از اینکه کرونا در قم تشخیص داده شود، برخی افراد خودشان به بیمارستان‌های تهران مراجعه کردند. در عین حال به طور کلی پنج مورد بیمار از قم به تهران منتقل شده بود، اما از زمانیکه تشخیص در قم قطعی شد، بیمارستان قم فعال شده و دیگر بیماران را منتقل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ماسک به اندازه کافی وجود دارد، گفت: البته برای افراد عادی استفاده از ماسک را توصیه نمی‌کنیم. ماسک را برای افرادی که در محل حضور دارند و یا افراد پرخطر بر اساس پروتکل‌ها در اختیارشان قرار می‌دهیم.

جهانپور درباره نحوه ابتلای پنج مورد قطعی کرونا، گفت: هنوز به طور دقیق نقشه اپیدمیولوژیک و منبع سرایت و انتقال مشخص نشده است.

وی درباره نحوه دفن دو موردی که براثر کرونا فوت کردند، نیز ادامه داد: مانند سایر موارد بیماری‌های عفونی که پروتکل دفن مشخصی دارند، افرادی که بر اثر ابتلاء به کرونا فوت شدند، بر اساس پروتکل بهداشتی مشخصی دفن می‌شوند و همکاران بهداشت محیط در مراکز بهداشتی استان‌ها و شهرستان‌ها نظارت می‌کنند.

انتقال نزدیک به ۱۰ نفر مشکوک به کرونا ویروس در تهران

صبح امروز، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نیروهای اورژانس با لباس مخصوص انتقال افراد مشکوک به کرونا ویروس، روبروی بیمارستان فرمانیه مشغول انتقال یک بیمار هستند. پس از انتشار این فیلم، سخنگوی اورژانس اعلام کرد که یک بیمار مشکوک به ویروس کرونا به بیمارستان شهدا انتقال داده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس درباره این فیلم چنین توضیح داد: فیلم مربوط به انتقال یک بیمار مشکوک به کرونا ویروس از بیمارستان فرمانیه به شهدای یافت آباد است.

او افزود: ابتلاء به کرونا ویروس فقط با آزمایش مشخص می‌شود و افرادی مشکوک ابتلاء به این ویروس افرادی هستند که با بیماران کرونا ویروس یا مسافران چین در ارتباط بوده‌اند. تمام حوزه درمان دستورالعمل‌های خاص را می‌دانند که در مواجهه با افراد مشکوک به کرونا ویروس چه کنند. حتی پروتکل روند ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی نیز به بیمارستان‌ها ابلاغ شده است. در چند هفته اخیر موارد پیشگیری به مردم آموزش داده شده است، با این وجود آموزش‌ها به صورت مستمر باید انجام شود.

خالدی در پاسخ به این سوال که به طور کل، چند نفر از طریق اورژانس تهران به عنوان مشکوک به ویروس کرونا در این مدت منتقل شده‌اند گفت: تعداد انتقال افراد مشکوک به کرونا از نقاط مختلف تهران به بیمارستان‌های مرجع کمتر از ۱۰ مورد بوده است.

جلسه اضطراری در استانداری تهران برای مقابله با شیوع کروناویروس در پایتخت

با توجه به شناسایی دو مبتلا به کروناویروس در قم و نزدیکی این استان به تهران، فردا در استانداری تهران جلسه اضطرار برگزار می‌شود تا تمهیدات لازم برای ممانعت به ورود این ویروس کشنده به پایتخت صورت گیرد.

امین بابایی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران درباره اقدامات استانداری تهران برای مقابله با شیوع و ورود ویروس کرونا به پایتخت اظهار کرد: با شناسایی دو مبتلا به کروناویروس در قم، اقدامات لازم برای ممانعت از ورود کروناویروس به پایتخت آغاز شد و تمهیدات لازم صورت گرفته است همچنین فردا نیز جلسات تخصصی با دستور استاندار برگزار خواهد شد.

بابایی تاکید کرد: مورد مشکوک نزدیک به ابتلاء به کروناویروس در تهران مشاهده نشده است اما باید اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد.

البته فردا جلسه کارگروه اضطرار داریم تا اقدامات لازم دیگر نیز پیش بینی شود.

کد خبر 411381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.