اتوبوس های پایتخت برای پیشگیری از شیوع کرونا ضدعفونی می شوند

تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در کشور، ضدعفونی کردن اتوبوس های پایتخت از امشب، آماده باش ۲۸۰ هزار نیروی پلیس برلی برگزاری انتخابات و واکنش وزیر آموزش و پرورش به افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت را در بسته خبری اجتماعی- پنجشنبه یکم اسفندماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به برگزاری جلساتی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا گفت: در این جلسه مقرر شد هر شب اتوبوس‌های شرکت واحد علاوه بر شستشو، ضدعفونی شوند.

وی با بیان اینکه به صورت روتین اتوبوس‌های پایتخت اعم از بخش خصوصی و شهرداری هر شب شستشو می‌شدند اما حالا باید ضدعفونی نیز شوند گفت: حمل ونقل عمومی به دلیل استقبال مردم از آن بسیار مورد توجه قرار گرفته و باید بتوانیم زمینه را برای حضور ایمن مردم فراهم کنیم.

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل می‌شود

علی ربیعی سخنگوی دولت در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: "بنا به دستور رئیس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور، گردشگری، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت ونماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

سایر دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت در جلسه شرکت می‌کنند.

دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را صورت داده بود."

آماده باش ۲۸۰ هزار نیروی پلیس برای برگزاری انتخابات

جانشین فرمانده ناجا ضمن تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن، از آماده باش ۲۸۰ هزار نیروی پلیس خبر داد و گفت: بر شرایط اشراف کامل داریم.

سردار ایوب سلیمانی در تشریح اقدامات نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: بیش از ۲۸۰ هزار نفر از نیروهای پلیس در آماده باش هستند که از این تعداد؛ بیش از ۱۸۰ هزار نفر برای تأمین امنیت شعب اخذ رأی و صندوق‌های رأی گیری، پیش بینی شده‌اند همچنین بیش از ۴۰ هزار نیرو مسئول تأمین امنیت محیط‌های پیرامونی شعب اخذ رأی اعم از محله‌ها، معابر، محورهای شهری و برون شهری هستند.

بخش‌های درمانی قم برای مقابله با کرونا در آماده‌باش هستند

استاندار قم با اشاره به گزارشی از موارد ابتلاء به ویروس کرونا در قم اظهار کرد: برای مقابله با این بیماری، همه بخش‌های درمانی و بهداشتی استان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این بیماری خاطرنشان کرد: ضروری است سایر دستگاه‌ها نیز همکاری بیشتری را با مجموعه بهداشت و درمان استان داشته باشند.

دستور بارگذاری تجهیزات لازم پیشگیری از کرونا در مدارس ابلاغ شد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: از لحظه انتشار خبر ابتلاء افرادی به ویروس کرونا در کشور، با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور بارگذاری تجهیزات لازم پیشگیری از کرونا در مدارس ابلاغ شده است.

وی تعطیلی مدارس قم تا ۱۶ اسفند را تکذیب کرد و گفت: فقط روز شنبه مدارس سراسر استان قم تعطیل خواهد بود و روزهای دیگر، تعطیلی در صورت صلاحدید اجرا خواهد شد.

وی در توضیح این مساله یادآور شد: امسال به دلیل انفاقات غیر منتظره، شاهد تعطیلی زیادی در مدارس بودیم که این امر صدمه جدی و عقب ماندن دانش آموزان از درس را بدنبال دارد. حتی ممکن است ساعاتی به کلاس‌ها اضافه شود؛ تا پایان روز کاری اسفندماه مدارس دایر است.

افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در اجرا با مشکلات روبه رو خواهد شد

حاجی میرزایی درباره افزایش پنجاه درصدی حقوق کارکنان دولت هم خاطرنشان کرد: این تصمیم دیروز ابلاغ شده و قطعاً در اجرا با مسائل و مشکلات روبه رو خواهد شد. اما آموزش و پرورش همانند سایر سازمان‌های دولتی مطابق قانون عمل خواهد کرد.

سهمیه بنزین اسفندماه واریز شد

سهمیه بنزین اسفند ماه، بامداد امروز در کارت سوخت شخصی افراد واریز شد.

سواری شخصی: بنزینی ۶۰ لیتر، دو گانه سوز ۳۰ لیتر، تاکسی: بنزینی ۴۰۰ لیتر - دو گانه سوز ۲۵۰ لیتر، موتور سیکلت: ۲۵ لیتر، وانت کم مصرف: بنزینی ۲۰۰ لیتر و دو گانه سوز ۶۰ لیتر، وانت پر مصرف: بنزینی ۳۰ لیتر- دو گانه سوز ۱۲۰ لیتر

آمبولانس: ۵۰۰ لیتر

همچنین مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از پایش کارکرد وانت‌بارهای کم‌مصرف و پرمصرف برای تخصیص سهمیه اضافی، از امروز (اول اسفند) خبر داد.

شهرام رضایی در این باره گفت: سهمیه بنزین وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف بنزینی هر کدام به ترتیب ماهانه ۲۰۰ و ۳۰۰ لیتر در نظر گرفته شده و براساس توافق‌های انجام‌شده بین وزارت نفت و وزارت کشور، از امروز کارکرد وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف محاسبه می‌شود و براساس پیمایش، سهمیه این دسته از خودروها تخصیص می‌یابد.

کد خبر 411377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.