ثبت رکورد جهانی آموزش اتباع در ایران

مهم‌ترین اخبار حوزه آموزش پرورش هفت روز گذشته را در بسته خبری آموزش و پرورش ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، رئیس مرکز امور هماهنگی حوزه وزارتی اظهار کرد: درگذشته دسترسی به مدرسه مسئله بوده است اما در حال حاضر کشورها به عدد قابل قبول رسیده‌اند و درکشور ما پوشش دوره ابتدایی به ٩٨.١٨ درصد و دوره اول و دوم متوسطه نیز به نرخ قابل قبولی رسیده است.

باقرزاده تصریح کرد: در آموزش اتباع خارجی با آموزش بیش از ۵۴٠ هزار دانش‌آموز به یک رکود در جهان دست پیداکرده‌ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: ماه گذشته میلادی در مجلس کره جنوبی تصویب شده است که تحصیل در دوره متوسطه نیز رایگان باشد درحالی‌که چهل سال قبل در قانون اساسی، تحصیل تا پایان دوره متوسطه را رایگان در نظر گرفته‌ایم و این نشان می‌دهد که در این مورد در چهل‌سال گذشته چه فکر و همت بلندی داشته‌ایم.

امکان صدور المنثی دیپلم فراهم شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ترتیبی اتخاذ شده تا کسانی که به دلایل موجه گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه‌شان مفقود شده است، به درخواست کتبی آنها توسط ادارات محل تحصیل مربوطه رسیدگی و گواهینامه المثنی صادر شود.

وی در این باره اظهار کرد: به منظور ساماندهی و افزایش اعتبار صدور و تأیید مدارک تحصیلی دانش آموزان، براساس آئین نامه ساماندهی صدور و تأیید مدارک تحصیلی، مصوب جلسه ۹۱۷ شورای عالی آموزش و پرورش، اقدام به طراحی و چاپ گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه با اعمال بیش از شش آیتم دارای استانداردهای امنیتی شده است.

مدرسه دارالفنون برای پذیرش دانش‌آموزان آماده خواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی راهبرد سازمان متبوع برای احیای کارکرد آموزشی مدرسه دارالفنون را تبیین کرد.

ذوعلم ضمن تأکید بر این مطلب که احیای کارکرد آموزشی دارالفنون جزو مطالبات صاحب نظران و کارشناسان عرصهٔ تعلیم و تربیت است و به حق مطالبه درستی است، افزود: با برنامه‌ریزی هایی که انجام خواهد شد، کارکرد آموزشی دارالفنون در قالب دبیرستانی ماندگار که تلفیقی از آموزش‌های نظری و مهارتی خواهد بود، احیا خواهد شد.

وی این دبیرستان را نمونه اجرا شده اسناد بالادستی آموزش و پرورش از جمله سند تحول و برنامه درسی ملی عنوان کرد و اظهار کرد: این مدرسه دولتی خواهد بود و دانش آموزان و خانواده‌ها بیشترین سهم را در اداره مدرسه بر عهده خواهند داشت.

ذوعلم مرمت و تجهیز بنای دارالفنون، تدوین پیش نویس اساسنامه این دبیرستان، اخذ مجوزهای لازم و جلب مشارکت ارکان همکار آموزش و پرورش برای راه اندازی را اولین اقدام برای این مهم دانست.

تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش‌آموزی نور

مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق‌های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعدادهای درخشان در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

دوره چهارم مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی (از برگزیدگان جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۵)، با موضوع "ساخت فیلم‌های علمی کوتاه یک دقیقه‌ای از آزمایش‌هایی در مباحث مختلف "ماده و انرژی" از مرداد ماه امسال آغاز شد و متقاضیان برای شرکت در این رقابت می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ ارسال کنند.

دانش آموزان می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی (ص) به نشانی www.mstfdn.org به بخش مسابقه دانش‌آموزی نور مراجعه کرده و در قالب گروه‌های دو یا سه نفره آثار علمی خود را به صورت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

انتخاب چهار شخصیت علمی کشور به عنوان هیأت امنای سمپاد

محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه گزارشی درباره مراحل اجرای سند تحول بنیادین در سطوح مختلف آموزش‌وپرورش کشور براهمیت این سند تأکید و اظهارکرد: مصمم هستیم با اجرای تمام اهداف این سند، نظام آموزشی و پرورشی کشور را از حافظه محوری به سمت افزایش توانمندی‌های علمی و مهارت‌آموزی سوق دهیم.

وی در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت مرکز استعدادهای درخشان از انتخاب ۴ نفر از شخصیت‌های علمی کشور به‌عنوان اعضای هیأت امنای این مرکز خبر داد.

شایان‌ذکر است؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، زهرا احمدی پور، الهام یاوری، ایمان افتخاری و محمد آذین را به‌عنوان اعضای هیأت امنای سمپاد تعیین کردند.

کرونا مدارس قم را تعطیل کرد

به دنبال انتشار ویروس کرونا در جهان و ورود این ویروس به ایران و فوت شدن دو نفر بر اثر ابتلاء به این ویروس در شهر قم صبح امروز - پنجشنبه یکم اسفندماه- تمام مدارس استان قم تعطیل شد.

کد خبر 411361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.