افزایش فضاهای سبز مدارس در لندن

برخی والدین در لندن خواهان افزایش فضاهای سبز مدارس فرزندان خود هستند تا از این طریق تنفس هوای پاک را برای آن‌ها تضمین کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه ایجاد باغ‌های سبز بر دیوار مدارس می‌تواند به کاهش چشمگیر آلودگی هوا کمک کند و چشم‌اندازی زیبا برای دانش‌آموزان به ارمغان آورد و سلامت بیشتر آن‌ها را تأمین کند، اما این اقدام به تنهایی به گونه‌ای پاک کردن صورت مسئله است. اقدامات بیشتری لازم است تا کیفیت هوا در یک منطقه بهبود یابد و در نتیجه تنفس در هوای پاک برای مردم امکان‌پذیر باشد.

دولت مهم‌ترین نقش را در ایجاد زمینه‌های پاکسازی هوای آلوده بر عهده دارد چرا که از قدرت لازم و منابع مورد نیاز برخوردار است. دولت باید قوانین جدیدی را برای این کار وضع کند. قوانینی نظیر ممنوعیت تردد خودروها در نزدیکی مدارس و از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و آلاینده ذهن مردم را نیز به مسئله کاهش آلودگی هوا معطوف می‌کند و آن‌ها را به سمت بر عهده گرفتن مسئولیت‌هایی در جهت بهبود وضع هوا سوق می‌دهد. بااین‌حال، مردم لندن بدون توجه به مسائل اساسی دیگر، به فکر گسترش فضاهای سبز در مدارس هستند و حتی کمک‌های مالی خود را برای پیاده‌سازی آن و همچنین نصب تصفیه‌کننده‌های هوا در کلاس‌های درسی اعلام کرده‌اند.

گسترش فضاهای سبز در مدارس کلانشهر لندن روز به روز در حال افزایش است و در حال حاضر یکی از دبستان‌های شهر به طور کامل پوشیده در گل‌ها و گیاهان سبز است. پوشش سبز این دبستان از دیوارهای ساختمان آغاز شده و به سمت زمین بازی امتداد یافته است. این پروژه هزینه زیادی را در برگرفته است که بخش اعظم آن را والدین پرداخت کرده‌اند.

از نظر بسیاری کارشناسان این اقدام بسیار بیهوده است چرا که کاشت و پرورش گیاهان روی دیوارها هزینه زیادی در برمی‌گیرد و حفظ پوشش سبز گیاهی روی سطح دیوار سخت است زیرا گیاهان در حالت طبیعی روی زمین رشد می‌کنند. از طرفی، کاشت درختان در فضای باز، آن هم در شهری بسیار آلوده، خیلی نمی‌تواند مؤثر عمل کند و تنها به کاهش یک سوم گاز دی‌اکسید کربن می‌انجامد. بنابراین یافتن راه‌حل‌های اساسی برای کاهش آلودگی هوا و جایگزین کردن دیوارهای سبز بیرونی با فضاهای سبز داخل سازه‌ها بسیار کارآمدتر عمل خواهد کرد. مهم‌ترین فایده‌ای که دیوار سبز دبستان لندن برای دانش‌آموزان داشت، ایجاد چشم‌اندازی زیبا برای آن‌ها و کمک به یادگیری بهتر مطالب درسی بود.

کد خبر 411336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.