صادرات وازلین جاذب فرابنفش به کشورهای گرمسیری

یکی از شرکت‌های تولیدکننده وازلین در کشور با استفاده از نانوذرات اکسیدروی، اقدام به تولید وازلین‌هایی با خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدپرتو فرابنفش کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ایران، شرکت تعاونی چندمنظوره نوید نور، موفق به تولید و صادرات وازلین جاذب امواج فرابنفش حاوی اکسیدروی نانومتری شده است.

حمیدرضا دستجرد از بخش تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: "در مناطق گرمسیری تابش آفتاب با شدت بالا می‌تواند آسیب‌های زیادی برای پوست بدن داشته باشد. ترک‌های پوستی یکی از این مشکلات است که می‌تواند تبدیل به زخم شود؛ از این رو وازلین در این مناطق برای حفاظت از پوست استفاده می‌شود. شرکت نوید نور، اکسیدروی نانو مقیاس را به وازلین اضافه کرده است تا به عنوان یک ماده ضدپرتو فرابنفش عمل کرده و بتواند از آسیب پوست جلوگیری کند."

دستجرد افزود: " نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد افزوده شدن اکسیدروی موجب شده تا این ماده، پرتو فرابنفش را بلوک کرده و محافظت از پوست انجام شود. همچنین نانوذرات اکسیدروی به عنوان ماده آنتی‌باکتریال عمل کرده و مانع از عفونت و زخم روی پوست می‌شود. در واقع اکسیدروی عملکرد دو منظوره داشته و هم مانعی برای پرتو فرابنفش بوده و هم خاصیت آنتی‌باکتریال دارد."

کد خبر 411332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.