بودجه ۹۹ خرم‌آباد ۳۰۳ میلیارد تومان است

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: بودجه سال آینده شهرداری ۳۰۳ میلیارد تومان است که ۵۳ میلیارد تومان نسبت به سال جاری رشد داشته است.

علی‌محمد صالحی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری در صحن علنی شورای شهر خرم‌آباد، توجه به حصول درآمدها و مدیریت هزینه‌ها برای توسعه شهر را مهم‌ترین شاخص بودجه نامید و اظهار کرد: بودجه سال آینده ۳۰۳ میلیارد تومان است که ۵۳ میلیارد تومان نسبت به سال جاری رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد این بودجه عمرانی و ۴۴ درصد آن جاری است، افزود: هنگام بررسی بودجه نقاط هزینه‌آفرین شهرداری را شناسایی کردیم و بر همین اساس مقرر شد هتل شهرداری در سال آینده به بخش خصوصی واگذار شده و دانشگاه علمی کاربردی نیز منحل شود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تصریح کرد: توافق با بخش خصوصی برای تکمیل پروژه برج‌های دوقلو که ۲۵ درصد پیشرفت داشته، تعیین تکلیف املاک شهرداری و پایانه حافظی از مهم‌ترین اهداف مشخص شده در بودجه سال آینده خرم‌آباد خواهد بود.

وی ادامه داد: در مجموع اگر سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان مطالبات خود را از ماده ۱۰۰، ماده ۷۷ و سازمان‌های دولتی بتوانیم به دست آوریم، سال مالی خوبی داریم.

صالحی‌نسب اضافه کرد: بودجه سال ۹۸ تا پایان ۹ ماهه اول سال کمتر از ۴۰ درصد تحقق داشته که امیدواریم با بسته‌های تشویقی که در نظر گرفته شده و استقبال سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان تحقق بودجه به بالای ۶۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه دولت ۱۳ میلیارد تومان در حوزه تملک و دارایی به شهرداری تعهد داشته که عملی نشده و کمک‌های دولتی به سازمان‌ها نیز تحقق پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: ۸۲ میلیارد تومان توسط دولت برای جبران خسارات سیل اختصاص داده شد که تاکنون ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: در زمینه جبران خسارات سیل تاکنون دیوارهای ساحلی در نقاط خطرساز و دو پل اصلی شهر بازسازی شده و پل آیت‌الله کمالوند نیز تحویل پیمانکار شده است.

کد خبر 411328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.