کاندیداها منابع مالی تبلیغات خود را اعلام کنند/احتمال تعطیلی روز شنبه مدارس اصفهان

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون شفافیت بر منابع مالی انتخابات برای تمامی کاندیداها لازم الاجرا بوده و از طریق فرمانداری‌ها به آنها ابلاغ شده است. کاندیداها باید نمایندگان مالی و حساب‌های خود برای تبلیغات را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر قاسمی صبح امروز _۱ اسفند ماه_ در نشست خبری ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار کرد: تبلیغات انتخاباتی هشت صبح امروز به پایان رسید و از این ساعت به بعد هرگونه تبلیغ تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود. از کاندیداها در خواست داریم نسبت به اجرای قوانین انتخابات توجهات لازم را داشته باشند.

وی افزود: بیشترین تخلفات انتخاباتی در استفاده از ابعاد بنرهای تبلیغاتی که اندازه آنها در قانون مشخص بوده، است. تذکرات لازم در این باره توسط ستاد پیشگیری داده شد و همچنین توسط اکیپ‌های ستاد انتخابات پاکسازی شده است؛ امروز نیز مابقی آثار تخلفات پاک خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: واجدین شرایط رأی در شهر اصفهان یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۹۳۵ نفر بوده و همچنین تا این لحظه در شهر اصفهان و تا پایان وقت اداری دیروز ٣٧٥ کاندیدا از حضور در انتخابات انصراف داده‌اند و ٣٠٦ نفر نیز در عرصه رقابت باقی مانده‌اند. طبق قانون، کاندیداها تا پایان امروز نیز می‌توانند از حضور در انتخابات انصراف دهند.

قاسمی تصریح کرد: شمارش آرا پس از پایان ساعت مقرر رأی گیری انجام می‌شود و زمان اتمام آن به تعداد صندوق‌های رأی و کاندیداها بستگی دارد. اعلام نتایج قطعی و نهایی پس از تطبیق لیست‌های هیئت اجرایی و نظارت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر تغییری نمی‌کند، گفت: تنها محل شعب اخذ رأی باید از آثار تبلیغات پاکسازی شود تا بتوان روند رأی گیری را انجام داد. همچنین طبق قانون تبلیغات در فضای مجازی مانند سایر روش‌های تبلیغات از ساعت هشت صبح امروز ممنوع بوده و در غیر این صورت به عنوان تخلف انتخاباتی ثبت خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: در شهرستان‌های استان شمارش آرا تا صبح روز شنبه به پایان می‌رسد، اما مدارس تعطیل نخواهند بود. در شهر اصفهان به دلیل تعدد شعب اخذ رأی احتمال تعطیلی روز شنبه مدارس است که متعاقباً اعلام می‌گردد.

قاسمی در مورد تأمین امنیت شعب اخذ رأی، گفت: مسئولیت تأمین نظم و امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است و با توجه به اینکه نیروی انتظامی باید مضاف بر امنیت انتخابات، امنیت عمومی را هم در سطح شهر فراهم کند، ممکن است در برخی حوزه‌ها با کمبود نیرو مواجه شوند که در این صورت از نیروهای سپاه و بسیج استفاده خواهد شد؛ اما محوریت امنیت شعب اخذ رأی با نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: در سطح استان ٦٠ هزار نفر متشکل از اعضای شعب، نیروی انتظامی، نیروهای پشتیبانی و همچنین نماینده فرماندار در اجرای انتخابات همکاری دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، قانون شفافیت بر منابع مالی انتخابات برای تمامی کاندیداها لازم الاجرا بوده و از طریق فرمانداری‌ها به آنها ابلاغ شده است. کاندیداها باید نمایندگان مالی و حساب‌های خود را اعلام کنند.

کد خبر 411320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.