بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت انتخابات مجلس

دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی کشور در کمتر از یک روز مانده به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ صادر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن این بیانیه آمده است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

گرچه قاطبه ملت قهرمان ایران از همان ابتدای اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی خواهان برپایی نظام جمهوری اسلامی بوده و عبارت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان شعاری محوری در راهپیمایی‌های گسترده به صورت پیوسته توسط مردم سر داده می‌شد و خواست عمومی جامعه را به روشنی نشان می‌داد اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی امام راحل عظیم‌الشأن (ره) بر ضرورت مراجعه به آرا عمومی برای تعیین نوع حکومت تأکید داشته‌اند و همین امر موجب گردید تا جمهوری اسلامی به پشتوانه رأی اکثریت قریب به اتفاق مردم رسماً مستقر گردد. این در حالی است که در سایر انقلاب‌ها اساساً چنین امری سابقه نداشته است و دست‌اندرکاران اداره انقلاب خود نوع حکومت را بدون مراجعه به آرا مردم تعیین می‌کردند. ابتکار هوشمندانه و دوراندیشانه امام روشن ضمیر سنگ بنای مردم‌سالاری دینی گردیده و در فاصله کوتاهی در سال‌های آغازین استقرار نظام اسلامی انتخابات خبرگان قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه‌پرسی قانون اساسی برگزار گردید.

پس از ارتحال امام عظیم‌الشأن (ره) ضرورت مراجعه به آرا عمومی و برگزاری انتخابات در زمینه‌های تعریف شده با حضور گسترده مردم همواره مورد تأکید خاص و جدی خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار گرفته است.

بدین‌ترتیب اصل بنیادین توجه به جمهوریت در کنار اسلامیت و مقبولیت در کنار مشروعیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهادینه شد مشارکت فعال مردم در همه مقاطع انتخاباتی به خوبی نشان داد که آنان نسبت به تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی خویش احساس مسئولیت کرده و از حق انتخاب خویش که از جمله حقوق تعریف شده شهروندی است صیانت می‌کنند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

«بنابراین امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت گسترده مردم در عرصه‌های مختلف مرتبط با انتخابات در زمینه‌های گوناگون به روشنی می‌توان گفت که این رفتار اجتماعی مسئولانه و متعهدانه به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته فرهنگ عمومی ملت بزرگ ایران نهادینه گشته است.

اینک در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته‌ایم جایگاه رفیع مجلس در قانون اساسی و نقش تأثیرگذار آن در تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست مجلس خبرگان رهبری نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و پشتوانه صیانت از اصل مترقی ولایت‌فقیه در قانون اساسی می‌باشد که رکن رکین نظام است.

دشمن در تلاش است تا با تبلیغات رسانه‌ای و صرف هزینه‌های هنگفت مردم را نسبت به حضور در عرصه انتخابات دلسرد نماید اما به فضل خداوند متعال این‌بار نیز طرفی نخواهد بست.

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به سهم خویش در این برهه حساس از ملت فهیم و رشید ایران اسلامی دعوت می‌نماید تا با مشارکت فعال خویش در صحنه انتخابات و انتخاب نمایندگانی در تراز مجلس شورای اسلامی بستر لازم برای شکل‌گیری مجلسی کارآمد را فراهم نمایند. بی‌شک حضور گسترده در انتخابات ضریب امنیت ملی را ارتقا خواهد بخشید. انسجام و وحدت ملی را تقویت خواهد نمود. موجب اقتدار کشور و نظام و انقلاب خواهد شد. روح بلند امام شهیدان و شهدای گرانقدر را خشنود خواهد نمود دوستان ایران بزرگ را شاد و دشمنان سفاک این مرز و بوم را بار دیگر نا امید خواهد نمود. هم آنان که با تحریم‌های ظالمانه خویش از یک‌سو و با به شهادت رساندن فرزندان رشید این مرز و بوم (که نمونه بارز آن سردار سپهبد قاسم سلیمانی بود) دایره عداوت و بدخواهی خود را به عموم آحاد ملت ایران تسری داده‌اند.

انشاء‌الله همه ما در انتخابات دوم اسفند ۹۸ مشارکتی فعال خواهیم داشت و با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و قافله خون‌رنگ شهیدان بیعتی مجدد خواهیم نمود. به امید پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر ایران زمین و مردم صبار و شکور آنکه خدمت روزافزون به آنان رسالت همه دست‌اندرکاران امور در بخش‌های مختلف بوده و افتخار و توفیقی بزرگ می‌باشد.

کد خبر 411301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.