ایران کشور بسیار امنی است/ مقابل استقلال نتیجه خوبی خواهیم گرفت

دارکو بییدوف، مهاجم ۱۹۱ سانتی‌متری صربستانی در نیم‌فصل به جمع ذوبی‌ها اضافه شد تا خط آتش سبزپوشان اصفهانی را تقویت کند. این بازیکن سابقه حضور در لیگ‌های بلژیک و صربستان را دارد و اکنون با ذوب آهن راه سختی را در ادامه فصل برای بهبود وضعیت این تیم دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با جدا شدن ارسلان مطهری و کوچ او به تهران، ذوبی‌ها مجاب شدند تا مهاجم با کیفیتی را جایگزین او کنند. رادکو بییدوف ۳۱ ساله که پیش از این حضور در لیگ‌های معتبر صربستان و بلژیک را تجربه کرده‌بود، به اصفهان آمد تا کمک حال تیم میو دراگ در روزهای دشوار لیگ برتر باشد. بییدروف در اولین حضورش در فولادشهر موفق شد با گشودن دروازه نفتی‌های آبادان، ذوب آهن را صاحب نخستین سه امتیاز نیم فصل دوم بکند تا امید هواداران ذوب‌آهن به ساق‌های این مهاجم برای گلزنی برای تیم محبوب‌شان دو چندان شود. این مهاجم صربستانی گفت و گویی را با ایمنا انجام داده‌است که در ادامه می‌خوانیم:

چرا برای بازی کردن ذوب آهن را انتخاب کردی؟ آیا قبل از اینکه به ایران بیایی با این تیم آشنا بودی؟

بله، من درباره ذوب آهن شنیده بودم. این باشگاه دارای پیشینه طولانی است و پیش از اینکه به ایران بیایم با بازیکن‌های صربستانی که قبلاً در ایران بازی می‌کردند صحبت کردم و آن‌ها بهترین‌ها را درباره‌ی ذوب آهن گفتند. این‌ها دلایلی بود که من ذوب آهن را انتخاب کردم.

دارکو در صحبت‌هایت اشاره کردی با بازیکنان صربی که سابقه حضور در ایران را داشتند مشورت کرده‌ای، آن‌ها کدام بازیکن‌ها بودند؟

دراگان ژارکوویچ (بازیکن سابق گسترش فولاد تبریز)، رادومیر جالوویچ (بازیکن سابق سپاهان اصفهان)، میلان میاتوویچ (گلر سابق مس کرمان و ذوب آهن اصفهان) و چند بازیکن دیگر.

لیگ و فوتبال ایران را در چه سطحی می‌بینی؟

فوتبال ایران در سطح بالایی قرار دارد.

ذوب آهن این روزها وضعیت خوبی ندارد. به نظرت تو و سایر بازیکن‌ها به همراه رادولوییچ می‌توانید وضعیت ذوب آهن را در جدول بهبود بخشید؟

بله البته، من این تیم و این بازیکنان را باور دارم. من فکر می‌کنم ما از روحیه بسیار خوب تیمی برخوردار هستیم و به همراه این مربی می‌توانیم عملکردمان را ارتقا ببخشیم.

دو بازی سخت را پیش رو دارید و در اولین گام باید در تهران به مصاف استقلال بروید. آیا شناختی از تیم استقلال داری؟ وفکر می‌کنی بتوانید در این دیدار به پیروزی برسید؟

بله، ما دو بازی آینده بسیار سخت را پیش رو داریم ولی همان‌طور که گفتم ما توانایی‌هایمان را باور داریم. استقلال باشگاه خیلی بزرگی است و تاریخچه بسیار طولانی‌ای دارد. استقلال هوداران فراوانی دارد، اما فکر می‌کنم ما می‌توانیم یک نتیجه مثبت و خوب را برابر آن‌ها به دست بیاوریم. استقلال باشگاه خیلی بزرگی است و تاریخچه بسیار طولانی‌ای دارد. استقلال هوداران فراوانی دارد، اما فکر می‌کنم ما می‌توانیم یک نتیجه مثبت و خوب را برابر آن‌ها به دست بیاوریم.

در تیم استقلال نبوشا میلیچ صربستانی به عنوان کمک مربی و دستیار فرهاد مجیدی حضور دارد، آیا او را می‌شناسی؟

من درباره نبوشا میلیچ شنیده‌ام، اما خودم شخصاً او را نمی‌شناسم.

موفق شدی نخستین گل‌ت با پیراهن ذوب آهن را برابر نفت آبادان به ثمر برسانی. چه حسی پس از این گل داشتی؟

ما سه امتیاز را به دست آوردیم که این مهم‌ترین موضوع بود. من واقعاً برای زدن اولین گل‌م برابر هوادارانی که تمام نود دقیقه ما را حمایت می‌کردند، خوشحال هستم.

هدف‌ت از آمدن به ایران چیست؟ آیا دوست داری چند فصل دیگر در ایران و ذوب آهن بمانی؟

هدف من در ایران کمک به ذوب آهن است تا به موقعیت عالی در جدول رده‌بندی دست یابد. من اینجا هستم تا گل‌های زیادی را برای این باشگاه به ثمر برسانم، برای این تیم بجنگم و تمام توانم را برای ذوب‌آهن بگذارم.

شهر اصفهان را چگونه می‌بینی؟

اصفهان دومین شهر بزرگ در ایران است و این شهر حقیقتاً خوب و زیبا است. ایران بسیار امن است و مردم بسیار مهربان و صمیمی هستند. استادیوم‌های ایران بسیار بزرگ است که همه‌ی شرایط و امکانات لازم برای برگزاری بازی‌ها را دارا هستند.

مهدی خلیل قبلاً در مصاحبه با ما گفته بود که اصفهان خیلی سرد است، با او موافق هستی؟

برای من خیلی سرد نیست، چون الآن در صربستان هوا خیلی سرد است (باخنده).

شنیده‌ای که AFC به بهانه اینکه ایران امنیت کافی ندارد میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را از تیم‌های ایرانی فعلاً گرفته است، با نظر آن‌ها موافقی؟

ایران کشوری است که همه‌ی آن چیزی که شما به آن نیاز داری را در خود دارد و اگر از من بپرسی، اینجا بسیار امن است و مردم بسیار مهربان و صمیمی هستند. استادیوم‌های ایران بسیار بزرگ است که همه‌ی شرایط و امکانات لازم برای برگزاری بازی‌ها را دارا هستند.

گفت و گو از: سروش فدایی - خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 411296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.