پیشرفت ۸۳ درصدی پروژه ادامه بلوار فرزانگان

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: پروژه ادامه بلوار فرزانگان پیشرفت ۸۳ درصدی داشته و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می شود.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: افزایش جمعیت و افزایش تردد وسایط نقلیه و حمل و نقل درون شهری و نیاز مبرم به جابجایی نقطه‌ای به نقطه دیگر منجر به افزایش ترافیک در اصفهان شده است.

وی با بیان این که ترافیک سنگین بلوار فرزانگان، سه راه نقشینه و چهارراه عاشق اصفهانی از معضلاتی است که گریبانگیر شهروندان اصفهانی است، افزود: منطقه ۱۴ از لحاظ جمعیتی یکی از مناطق پرجمعیت در بین مناطق ۱۵ گانه بشمار می‌رود که دارای ۱۲ محله است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: احداث ادامه بلوار فرزانگان در قالب خیابانی جدید که به بزرگراه شهید اردستانی وصل می‌شود راهکار مدیریت شهر برای رفع مشکل منطقه ۱۴ است و اهدافی چون دسترسی وسائط نقلیه سبک و سنگین از بلوار فرزانگان به بزرگراه شهید اردستانی، کاهش ترافیک در محور بلوار بعثت و عاشق اصفهانی، افزایش ایمنی، کاهش آلودگی هوا، خطرات و تصادفات جاده‌ای را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: پروژه احداث ادامه بلوار فرزانگان از تیرماه سال ۹۷ در منطقه ۱۴ آغاز شده و ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مظفر مساحت کل پروژه را ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: کل مسیر احداث بلوار نیاز به آزادسازی داشته و عملیات عمرانی آن شامل تعریض میدان فرزانگان، میدان ورزش، میدان امید و بلوار فرزانگان است؛ همچنین فضای سبز در این پروژه به مساحت ۳۵ هزار مترمربع اجرا خواهد شد.

وی هزینه اجرایی این پروژه را حدود ۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه تا پایان سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در ادامه این پروژه بخش‌هایی از حلقه حفاظتی نیز در دست اجرا است که به پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی در محدوده مناطق ۱۰ و ۱۴ وصل می‌شود و اجرای این پروژه نیز با پیشرفت ۷۳ درصدی با ۴۹۰۰ متر مربع پل‌سازی در فضایی به مساحت ۲۱۰ هزار مترمربع در دست اقدام است.

وی گفت: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب آذرماه سال گذشته آغاز شده و برآورد هزینه‌های آن حدود ۱,۰۵۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 411292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.