عقب نشینی قیمت طلا از رکوردزنی‌های اخیر خود

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز _پنجشنبه_ از بالاترین رکورد خود در هفت سال اخیر کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، قیمت طلا که در مبادلات روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ میلادی رسیده بود، امروز پنجشنبه در پی کاهش تعداد موارد جدید ابتلاء به کرونا و انتظارات سرمایه گذاران درباره بهبود اوضاع اقتصادی چین، با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۰۷ دلار رسیده است. روز گذشته قیمت طلا تا ۱۶۱۲ دلار افزایش یافت که این بالاترین رقم از ۲۵ مارس ۲۰۱۳ بوده است.

چین از کاهش تعداد موارد جدید ابتلاء به ویروس کرونا خبر داده است. بر اساس اعلام مقام‌های رسمی چین، تعداد موارد جدید ابتلاء به این ویروس به ۳۴۹ نفر کاهش یافته است، این رقم در روز چهارشنبه به ۱۶۹۳ نفر رسیده بود.

با کاهش نگرانی‌ها درباره ویروس کرونا شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز افزایش یافته است.

بانک مرکزی چین امروز پنجشنبه مطابق با انتظارات، نرخ بهره را کاهش داده تا تدابیر بیشتری را برای مقابله با تبعات منفی ویروس کرونا اتخاذ کند.

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا به طور محتاطانه ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند نرخ بهره را در سال ۲۰۲۰ میلادی بدون تغییر حفظ کنند. متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا این مسئله را نشان داده است.

مقام‌های آمریکایی قصد دارند به‌رغم مخالفت ترامپ، نشستی را برای بررسی محدودیت‌های بیشتر علیه صادرات فناوری‌های پیشرفته به چین برگزار کنند.

میزان ذخایر طلای صندوق‌های اس پی دی آر نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۳۱ تن رسیده است.

قیمت پالادیوم با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۷۲۸ دلار در هر اونس و قیمت نقره نیز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۳۳ دلار رسیده است.

منبع: سایت طلا

کد خبر 411289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.