ایجاد ۵ بازار محلی در شهر بجنورد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان شمالی گفت: پنج بازار روز محلی دائمی برای عرضه مایحتاج اولیه خانواده‌ها با قیمت‌های کمتر و کاهش واسطه‌گری در محلات مختلف سطح شهر بجنورد ایجاد می‌شود.

به گزارش ایمنا، یاسر تقی‌زاده با اشاره به سازگار نبودن بازار فعلی استان با درآمد مردم، اظهار کرد: با وجود اینکه بیشتر اقلام اساسی از قبیل میوه و تره‌بار و گوشت در خود استان تولید می‌شود، اما قیمت این اقلام حتی با بازار بزرگ تهران نیز اختلاف چشمگیر قیمت دارد.

وی افزود: در این راستا ایجاد پنج بازار محلی برای عرضه تمامی مایحتاج روزانه خانواده با قیمت مناسب‌تر از بازار تا عید نوروز در بجنورد در دست اجرا است و در بقیه شهرهای استان نیز در برنامه آینده ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان شمالی تصریح کرد: مزیت اصلی این بازارها، محلی بودن و در دسترس بودن آن‌ها برای اهالی محلات است تا افراد برای خرید مایحتاج خود نیازمند ترددهای غیرضروری در بازار نباشند و بتوانند در این بازارها اقلام مورد نیاز خود را بدون واسطه و با قیمت کمتر خریداری کنند.

تقی‌زاده گفت: در حال حاضر جانمایی این بازارها با توجه به وضعیت محلات بر اساس جمعیت و نیازی که دارند در حال انجام است و برای عید نوروز در در محلاتی که جوابگو باشند با حداقل هزینه‌ها به صورت دائم راه‌اندازی می‌شود.

وی به استقبال مردم از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل در دسترس بودن همه اقلام با قیمت‌های مناسب‌تر از بازار اشاره کرد و افزود: هم‌اینک بازار استان جولانگاه دست واسطه‌ها شده و قیمت‌ها را با توجه به سلیقه خود تعیین می‌کنند که باید ساماندهی شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان شمالی افزود: در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها با راه‌اندازی این‌گونه بازارها واسطه‌گری از بین رفته و خانواده‌ها می‌توانند تمامی اقلام مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از تولید کننده با قیمت بسیار پایین‌تر خریداری کنند.

تقی زاده از دیگر مزایای ایجاد این بازارها را ایجاد رقابت سالم در بین تولیدکنندگان برای عرضه محصولات با کیفیت بهتر دانست و اظهار کرد: این امر باعث می‌شود مغازه‌دار از تولیدکننده‌ای که محصول خود را با قیمت کمتر و کیفیت بهتر می‌فروشد خریداری کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 411281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.