۳۷۰ خانوار اصفهانی دارای سه قلو هستند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در این استان حدود ۳۷۰ خانواده دارای فرزندان سه قلو داریم و حمایت از خانواده چند قلوها تا سن شش سالگی آن‌ها است.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۳۷۰ خانواده دارای فرزندان سه قلو داریم که طبق قانون در سال جدید مقرر شد به این خانواده‌ها فارغ از این که درآمد ماهانه آنها چقدر است معادل خانواده پنج نفره‌، تحت پوشش مستمری ماهانه بهزیستی قرار بگیرند.

وی با بیان این که حمایت از خانواده چند قلوها فعلاً تا سن شش سالگی آن‌ها است، افزود: هر چند ممکن است در سال‌های آینده مدت زمان این حمایت تغییر کند و این کودکان تا سنین بالاتری تحت پوشش قرار بگیرند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص حمایت از خانوارهای دارای فرزندان دوقلو، تصریح کرد: این خانوارها اگر متعلق به سه دهک پایین درآمدی جامعه باشند تحت پوشش مستمری ماهانه قرار می‌گیرند و در غیر این صورت برای آنها کمک‌های موردی در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص تعداد آمار چند قلوها در استان اصفهان، گفت: در استان چهار خانواده دارای فرزندان پنج قلو و حدود ۱۳ خانواده، چهار قلو داریم که بیشترین آمار استان متعلق به دوقلوها با ۱۸۰۰ مورد است هرچند این تعداد ممکن است بیش از این باشد و این آمار مربوط به افراد ثبت شده در بانک اطلاعات بهزیستی استان اصفهان است.

ناجی با تاکید بر این که برخی بنیادهای خیریه‌ای و حمایتی از این افراد حمایت می‌کنند، افزود: برخی خیریه‌ها مانند بنیاد علوی از خانواده‌های سه قلو به بالا در جهت تأمین مسکن آن‌ها حمایت می‌کنند و برای خانه‌دار شدن آنها مشارکت می‌کنند.

کد خبر 411277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.