کرونا چه تاثیری بر صنعت موبایل گذاشت؟

شیوع ویروس کرونا به صنایع اقتصادی آسیب زیادی وارد کرده و به نظر می‌رسد صنعت تلفن همراه بیشترین آسیب را متحمل شده باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا صنعت فناوری جهان را تحت تأثیر قرار داده و به صنعت فناوری و گوشی‌های هوشمند آسیب زیادی خورده است. با توجه به شیوع این ویروس بسیاری از کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها و دفاتر کاری چین تعطیل شده و تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند در سه ماه آینده تولید گوشی هوشمند بیش از ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

ویروس کرونا باعث لغو کنگره جهانی موبایل شد

لغو شدن کنگره جهانی موبایل یکی از مهم‌ترین و بارزترین آسیب‌های ویروس کرونا به صعنت فناوری بود. این رویداد که هر سال ماه فوریه در بارسلونا برگزار می‌شود، امسال با انصراف شرکت‌های بزرگ ال جی، سونی، انویدیا و آمازون مواجه شد. لغو این کنگره به درآمد شهر خسارت قابل توجهی وارد کرد و شغل‌هایی که به دلیل برگزاری این رویداد جهانی به وجود می‌آمد از بین رفتند. تحلیلگران تخمین زده‌اند که برگزارکنندگان کنگره جهانی موبایل بیش از ۸۷ میلیون یورو ضرر متحمل شده‌اند.

ویروس کرونا تولیدات شرکت اپل را کاهش داد

قرار بود شرکت اپل در ماه مارس سال ۲۰۲۰، از گوشی ارزان قیمت خود رونمایی کند. اما با افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا، این اتفاق چندین هفته به تأخیر خواهد افتاد، زیرا فاکس کان که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های اپل است تأسیسات خود را به طور موقت تعطیل کرده است. در حال حاضر تنها یکی از کارخانه‌های مربوط به این شرکت بازگشایی شده است که تقریباً ۱۰ درصد نیروی انسانی در آن مشغول کار هستند.

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی "کانتر پوینت" تعطیل بودن شرکت اپل تا ۱۵ فوریه باعث کاهش فروش یک میلیون دستگاه شد. شرکت اپل اعلام کرده است به دلیل مشکلات تولید و افت تقاضا در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، درآمدهای پیش بینی شده برای سه ماهه دوم سال کاهش خواهد یافت. این شرکت در یک اطلاعیه بیان کرده است که قصد دارد به منظور پیشگیری از خسارات و آسیب‌های بیشتر، فروشگاه‌های خرده فروشی خود را در چین تدریجی و با نهایت ایمنی بازگشایی کند.

کرونا باعث کاهش ذخیره گوشی‌های موبایل شد

مؤسسه "استراتژی آنالایتیکز" در یک گزارش تحقیقاتی اعلام کرده است که میزان بارگیری گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰، در سطح جهانی دو درصد کمتر از پیش بینی‌ها خواهد بود. چین ۷۰ درصد موبایل‌های موجود در بازارهای جهانی را تولید می‌کند؛ بنابراین تعطیل شدن کارخانه‌ها و شرکت‌ها باعث کاهش ذخایر و نیروی کار می‌شود و بر زنجیره تولید و ذخیره گوشی موبایل در سطح جهانی تأثیر می‌گذارد.

برای مثال شرکت تایوانی "ایسوس" هفته گذشته اعلام کرد ذخایر گوشی " ROG Phone II" به دلیل بروز مشکل در زنجیره ذخیره و تقاضا در آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است. همچنین شرکت تراشه سازی کوالکام به دلیل بروز مشکلات ذکر شده، پیش بینی درآمد به ازای هر سهام خود را تقریباً حدود پنج درصد کاهش داد.

کرونا بیشترین آسیب را بر شرکت هواوی وارد کرد

محققان مؤسسه تحقیقاتی "کانتر پوینت" اعلام کردند که شرکت هواوی بیشتر از بقیه تولید کننده‌های گوشی موبایل دچار آسیب شد. پیش بینی شده است فروش این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، کاهش قابل توجهی پیدا کند. به نظر می‌رسد شرکت‌هایی مانند شیائومی، وان پلاس و ریل می که بیشتر بر فروش آنلاین متمرکز بوده و در سطح بین الملل فعالیت دارند، کمتر از بقیه تولیدکنندگان دچار ضرر شوند. طبق آخرین آمار ارائه شده، فروش موبایل در چین به صورت حضوری تقریباً ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و میزان کل فروش موبایل نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی حدوداً ۲۰ درصد کاهش خواهد داشت. بنابراین، پیش بینی می‌شود رشد بازارهای موبایل در چین و همچنین در سطح جهانی در طول سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۰، منفی خواهد بود.

کد خبر 411273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.