۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
ویندوز ۷ رایگان می‌شود؟

بنیاد نرم افزارهای رایگان (FSF) به طور رسمی از مایکروسافت درخواست کرده است تا ویندوز ۷ را به صورت منبع باز عرضه کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنیاد نرم افزارهای رایگان (FSF) یک پتیشن جدید با عنوان"Upcycle Windows ۷" به راه انداخته و تمام تلاش خود را کرده است تا مایکروسافت را مجاب کند که ویندوز ۷ را به عنوان یک سیستم عامل منبع باز، عرضه کند و آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد؛ این کار باعث می‌شود کاربران و توسعه دهندگان، ویندوز ۷ را بهبود بخشند.

این بنیاد اخیراً یک هارد دیسک خالی برای مایکروسافت ارسال کرده است که کد منبع ویندوز ۷ را روی آن کپی و برای آن‌ها ارسال کند. به نظر می‌رسد مایکروسافت همه ابزارهای قانونی را به منظور باز کردن ویندوز ۷ در دست دارد و تنها لازم است آن‌ها تصمیم نهایی را بگیرند.

با وجود اینکه بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت کد منبع ویندوز ۷ را به صورت رایگان منتشر کند، اما بنیاد FSF ادعا می‌کند این تقاضای آن‌ها مورد حمایت گسترده کاربران و جامعه منبع باز قرار گرفته است. علاوه بر این، بنیاد FSF معتقد است مایکروسافت با عرضه رایگان این سیستم عامل متحمل آسیب و ضرر نخواهد شد، زیرا به پایان عمر خود رسیده است.

این پتیشن به هفت هزار و ۷۷۷ امضا نیاز دارد. متاسفانه مایکروسافت تاکنون تمامی درخواست‌های بنیاد FSF را بی‌پاسخ رها کرده است؛ به نظر می‌رسد احتمال انتشار کد منبع ویندوز ۷ صفر باشد و مایکروسافت چنین خواسته‌ای را قبول نکند.

کد خبر 411272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.