۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
این داروی لاغری سرطان‌زا است

سازمان مواد غذا و دارو هشدار داده است که مصرف داروی کاهش وزن بلویک، ممکن است خطر ابتلا به انواع سرطان را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرص لاغری بلویک، اولین دارویی بود که ثابت شد به کاهش وزن افراد چاق بسیار کمک می‌کند و چندین سال وزن آن‌ها را پایین نگه می‌دارد، بدون اینکه باعث بروز مشکلات قلبی عروقی شود. محققان اطلاعات پزشکی وضع ۱۲ هزار مصرف کننده این دارو را ارزیابی کردند. نتایج تحقیقات نشان داد خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در میان این افراد افزایش پیدا نکرد.

اخیراً سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده که مصرف این دارو ممکن است خطر ابتلا به انواع سرطان را پس از مصرف طولانی مدت افزایش دهد. به گفته این سازمان احتمال بروز سرطان‌های لوزالمعده، روده و ریه در بین مصرف کنندگان داروی لاغری بلویک وجود دارد.

نکته جالب توجه این که شرکت ژاپنی Eisai داوطلبانه این داروی لاغری را که تولید خودش است، از چرخه بازار خارج کرده و سازمان غذا و داروی آمریکا از بیماران درخواست کرده که مصرف داروی بلویک را سریع‌تر متوقف کنند، باقیمانده قرص‌های خود را دور بریزند و به منظور جایگزین کردن این دارو با پزشک خود مشورت کنند. همچنین این سازمان از پزشکان درخواست کرده است به بیماران خود هشدار دهند که از مصرف این دارو خودداری کنند.

سازمان غذا و دارو اعلام کرده است که مصرف‌کنندگان، این داروها را بدون خرد کردن از بسته بندی اصلی خارج کرده و با موادی مانند تفاله چای مخلوط کنند. سپس آن‌ها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهند و داخل سطل زباله بیندازند. کیسه پلاستیکی را می‌توان درون یک قوطی خالی یا ظرف مشابه قرار داد تا مانع نشت دارو یا ریختن آن بیرون از سطل زباله شود.

کد خبر 411271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.