بودجه هزار و ۲۶۵ میلیارد تومانی شهرداری یزد تصویب شد

رئیس کمیسیون بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهریزد با بیان اینکه شهرداری یزد بودجه سال ۹۹ را هزار و۲۴۰ میلیارد پیشنهاد کرد، گفت: در روند بررسی‌ها شورای اسلامی شهر یزد به دلیل اهمیت پروژه‌های عمرانی مبلغ بودجه را افزایش داد و به هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان رسید.

ونوس عامری در حاشیه نشست علنی شورای شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری یزد به نسبت بودجه سال ۹۸ که مبلغ ۹۱۴ ملیارد تومان بوده است ۳۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: این بودجه با توجه به تورم سال ۹۹ تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه آئین نامه‌های مالی، مجوز اختصاص ۶۰ درصد بودجه هرسال را به بودجه جاری می‌دهند، تصریح کرد: شورا به دلیل صرفه جویی بودجه جاری را با ۲۸ درصد کل بودجه تصویب کرد و ۷۲ درصد بودجه را به مباحث زیرساختی و عمرانی اختصاص داده است.

عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه عوارض شهرداری یزد برای رعایت حال مردم افزایش ۱۵ درصدی داشته است، افزود: رویکرد سال گذشته بودجه شهرداری و شورای شهر یزد صرفه جویی در مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز بود و امسال نیز مباحث محیط زیستی، شهر ایمن در برابر بحران، نشاط اجتماعی و اقتصاد پویا است.

عامری با بیان اینکه ساماندهی وسایل حمل و نقل شهری و بی آرتی را در دستور کار داریم، عنوان کرد: در بحث ساماندهی مشاغل با توجه به چهار برابر شدن بودجه این بخش تصمیم داریم تا سرمایه‌های خرد را تبدیل به کسب و کار کنیم و اقتصادی پویا داشته باشیم.

وی در خصوص نشاط اجتماعی به برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در خصوص ساخت فرهنگسراها و نگارخانه‌ها و همچنین برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری اشاره کرد.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به به نیاز سنجی انجام شده در سطح شهر سعی داریم تا نیازها را با توجه به منابع محدودی که در اختیار داریم، اولویت بندی کنیم و گام به گام پیش رویم، گفت: از مردم می‌خواهیم تا در بحث‌های مختلف ترافیکی و مباحث محیط زیستی همکاری لازم را انجام دهند تا بتوانیم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

کد خبر 411259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.