انسان خلاق در زمان حال زندگی می‌کند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: امروزه انسان خلاق در حوزه سیاست، اقتصاد و اجتماع فعال است و در واقع ما به انسان خلاق به جای انسان بسیار تعلیم دیده، نیاز داریم زیرا امروزه تغییرات سریعا اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول رکنی زاده در مراسم افتتاحیه پنجمین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه‌ای به میزبانی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: آنچه امروز به طور جدی در سطح جهان مطرح است، مسئله خلاقیت است در حالی که ساختار آموزش و پرورش مبتنی بر موضوعی به نام خلاقیت نیست.

وی افزود: خلاقیت نماد حکمت و رفتن به سمت خودشکوفایی و کمال انسانی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه انسان خلاق انسانی خود شکوفا است، خاطرنشان کرد: به منظور تربیت انسان کامل نیاز به تربیت خلاق داریم، تربیت خلاق به معنای تربیت هنری است و هنر در معنای وسیع خود یعنی آن چیزی که انسان خلق می کند.

رکنی زاده تصریح کرد: نگاهی که امروز نسبت به واقعیت وجود دارد، فردا دچار تغییر می شود و این تغییر در رشته های فنی و تکنولوژیک اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: تکنولوژی های متفاوتی که امروز به صحنه آمده است با سرعتی که بشر دارد، پیش بینی می شود تا کمتر از یک دهه دیگر تجاری سازی شود.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با اشاره به آموزش خلاق، گفت: آموزش تغییرات سریع به دانش آموزان و دانشجویان  اهمیت زیادی دارد تا آنان در مواجه با شرایط جدید، تصمیمات جدیدی گرفته و راه خود را پیدا کنند و امروزه بسیاری از کشورها در این حوزه وارد شده اند.

رکنی زاده تاکید کرد: چنانچه تمایل داریم نظام آموزش و پرورش ما پرورش دهنده خلاقیت باشد، معلمان و اساتید نباید ایستا باشند و در غیر این صورت نمی‌تواند انسانی برای زیست خلاقانه پرورش دهد.

وی افزود: امروزه انسان خلاق در حوزه سیاست، اقتصاد و اجتماع است و در واقع ما به انسان خلاق به جای انسان بسیار تعلیم دیده، نیاز داریم زیرا امروزه تغییرات سریعا اتفاق می افتد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان عنوان کرد: مدیران ایستا به دنبال ساختار ایستا هستند زیرا اگر ساختارها دستخوش تحولات شود، حاکمیت را از دست می دهد.

رکنی زاده تاکید کرد: علم یک نهاد اجتماعی است و انسان‌ها با سطوح مختلفی از هوش می‌توانند علم را بیاموزند اما علم و خلاقیت لزوما با هم در یک فرد دیده نمی شوند.

وی گفت: اولین و مهم ترین راه رسیدن به خلاقیت، زندگی در زمان حال و بریدن از گذشته و آینده است که موجب اضطراب و افسردگی می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان تاکید کرد: فرد خلاق از هرگونه تزویر و ریاکاری دور است و ایده های خود را با دیگران به اشتراک گذاری می گذارد، این انسان با تمرکز بر زمان حال موضوعی را که به آن علاقه دارد را به جد دنبال می کند.

کد خبر 411256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.