شهردار شیراز نیروهای متخصص را بکار گیرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توان بالایی که شهرداری در سرمایه انسانی دارد ضرورتی نیست که از ادارات دیگر نیروی مامور به خدمت بگیرد بلکه می‌توان از نیروهایی که در شهرداری هستند در رسته‌های مدیریت میانی و حتی کلان شهرداری استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری با اشاره به موضوع برنامه‌ریزی‌های اداری در شهرداری و شورای شهر اظهار کرد: شهرداری به واسطه حجم بالای نیروی انسانی با تحصیلات عالیه ظرفیتی برابر با دانشگاه شیراز دارد.

وی افزود: مساله مهم این است که این تحصیلات به نحو مطلوب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد زیرا ساختار با سرمایه انسانی موجود در شهرداری متناسب نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه شهرداری توان بالایی در حوزه سرمایه انسانی دارد، اضافه کرد: با این توان سرمایه انسانی ضرورتی ندارد شهرداری از ادارات دیگر نیروی مأمور به خدمت بگیرد بلکه می‌توان از نیروهایی که در شهرداری هستند در رسته‌های مدیریت میانی و حتی کلان شهرداری استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد باید از بدو ورود تا پایان خدمت در رسته تخصصی خود فعالیت کرده و در نهایت تجریه خدمت سال‌های گذشته خود را به دیگران انتقال دهند، خاطرنشان کرد: این مهم سبب می‌شود که شاهد این میزان پراکندگی در شهرداری نباشیم چون این پراکندگی‌ها و جابه‌جایی‌ها به ساختار و بدنه اداری شهرداری آسیب جدی وارد می‌کند.

نظری با بیان اینکه هوشمندسازی ساعات کاری فرصتی برای ارزیابی عملکرد دقیق نیروی انسانی شهرداری فراهم می‌کند، تصریح کرد: توجه به این مباحث می‌تواند کمک حال شهرداری باشد زیرا نگاه نوسازی جدیدی دارد و مرکز پژوهش شورای شهر شیراز نیز باید به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه سیزده هزار پرسنل نیازمند استقرار سیستم مدیریت کیفی هستند، ادامه داد: حوزه مدیریت، برنامه‌ریزی و ساختار سیستم‌های مدیریت کیفیت که در دهه هفتاد مورد توجه جدی بود نیاز امروز شهرداری شیراز است تا به صورت کیفی دنبال شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز انتقال تجربه پیشکسوتان شهرداری به نیروهای جوان را از جمله نیازهای آموزشی شهرداری دانست و افزود: اینکه گفته می‌شود نیروهای باسابقه آرام آرام از گردنه مدیریتی شهرداری خارج شوند به این معنی نیست که جوانان را تنها بگذارند بلکه باید در کنار جوانان باشند تا تجربه مدیریت خود را به آنها انتقال دهند.

کد خبر 411211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.