۴.۸ میلیون قطعه اصفهان کارت صادر و توزیع شده است

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مجموع ۴.۸ میلیون قطعه اصفهان کارت صادر و توزیع شده است، گفت: نزدیک به ۱۳۰ هزار قطعه کارت با نام و بقیه بی نام است و روزانه نزدیک به ۷۵۰ هزار تراکنش انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر آخوندی ظهر امروز-چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۸- در آئین رونمایی از زیرساخت کیف پول شهرداری اصفهان «اصکیف» اظهار کرد: امروزه شهرهای هوشمند در قالب حکمروایی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی هوشمند، محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل ونقل هوشمند و انرژی هوشمند مطرح است.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده درحال حاضر مردم به طور فزاینده‌ای از مناطق روستایی به شهرها مهاجرت می‌کنند، افزود: تا سال ۲۰۵۰ حدود ۸۶ درصد مردم در شهرهای توسعه یافته و ۶۴ درصد آنها در شهرهای درحال توسعه زندگی خواهند کرد و شهرها جمعیت زیادی را جذب می‌کنند بنابراین استفاده مؤثر و بهینه از منابع اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: از سال ۸۸ پرداخت الکترونیک خرد در شهرداری اصفهان پایه گذاری شد و در سال ۹۱ با برند اصفهان کارت زیرمجموعه مدیریت امور درآمد به فعالیت خود ادامه داد.

وی تصریح کرد: راه اندازی پرداخت الکترونیک خرد در سال ۸۸ به صورت یک کار تیمی بین بخشی با حضور تمامی ذینفعان مرتبط با موضوع (کارگروه ITF شهرداری اصفهان) انجام شد.

آخوندی با اشاره به اهداف اصلی اصفهان کارت گفت: رفع مشکل پول خرد ایجاد بلیط الکترونیکی، یکپارچه سازی پرداخت الکترونیکی در شهرداری، جذب منابع مالی و ایجاد نظم بیشتر در گردش مالی پذیرندگان زیرمجموعه شهرداری از اهداف مهم اصفهان کارت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سرعت عمل در پرداخت پول خرد تأمین امنیت لازم در تبادلات مالی خرد مطابق استاندارد جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق و به روز، حذف بلیت کاغذی و صرفه جویی در مصرف کاغذ، جلوگیری از جعل یا سو استفاده از بلیت کاغذی و سلامت و بهداشت شهروندان در حذف پول کاغذی از مزایای اصفهان کارت محسوب می‌شود.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های شاخص در سال‌های مختلف خاطرنشان کرد: راه اندازی پرداخت در اتوبوسرانی (حذف بلیط کاغذی) راه اندازی پرداخت اعتباری و سیستم شارژ بانکی، توسعه باجه‌های شارژ از ۲۰۰ به ۴۰۰ نقطه، توسعه پذیرندگان اعتباری و اصکیف، پرداخت با QR، صدور بلیت QR و جایگزینی تجهیزات اتوبوسرانی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: انجام عملیات بانکی و تسویه، کارتخوان های شارژ یا کسب اعتبار و فراهم کردن ابزارهای پرداخت از وظایف و نقش‌های اصلی اصفهان کارت است.

آخوندی با بیان اینکه در مجموع ۴.۸ میلیون قطعه اصفهان کارت صادر و توزیع شده است، اظهار کرد: نزدیک به ۱۳۰ هزار قطعه کارت با نام و بقیه بی نام است و روزانه نزدیک به ۷۵۰ هزار تراکنش انجام می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲.۲ میلیون قطعه اصفهان کارت فعال است که در شش ماه گذشته حداقل یک تراکنش داشته است.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: سیاست با نام کردن کارت‌ها با هماهنگی معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی از طریق توسعه کارت‌های شهروندی و منزلت شهروندی در حال انجام است و سامانه اختصاصی ثبت نام کارت شهروندی با امکان اتصال به سامانه ثبت احوال و اخذ تأیید مشخصات فعال شده است.

کد خبر 411200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.