طب سوزنی به رشته‌های آزمون دکتری اضافه می‌شود

دارندگان مدرک دکتری عمومی پزشکی و کلیه رشته‌های تخصصی می‌توانند در آزمون طب سوزنی شرکت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، رشته طب سوزنی به رشته‌های آزمون دکتری تخصصی D.Ph سال ۱۳۹۹ اضافه می‌شود. دارندگان مدرک دکتری عمومی پزشکی و کلیه رشته‌های تخصصی بالینی برای شرکت در آزمون طب سوزنی مجاز هستند.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت نام پزشک پژوهشگر نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی از فردا آغاز می‌شود. برنامه پزشک پژوهشگر بالاترین فرصت تحصیلی آموزش عالی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که به پزشکان و دندان‌پزشکان برتر تعلق می‌گیرد. این برنامه با هدف رشد آکادمیک در راستای حمایت و کاستن از روند مهاجرت نخبگان پزشکی و دندان‌پزشکی به خارج از کشور طراحی و تدوین شده است.

آئین‌نامه پزشک پژوهشگر بر اساس توافقنامه اجرای برنامه پذیرش پزشک پژوهشگر میان وزیر بهداشت و معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهور تدوین شده و طبق آن مراکز واجد شرایط برای میزبانی برنامه و افراد واجد شرایط برای ورود به برنامه به عنوان دستیار پزشک پژوهشگر انتخاب می‌شوند؛ و این برنامه از سال ۹۳ اجرایی شده و تاکنون ۴۵ نفر پذیرش گرفته است.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، برنامه پزشک پژوهشگر مقطع جدید دانشگاهی نبوده و کریکولوم آموزشی آن عملاً ترکیبی از محتوای دوره تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیب بالینی به علاوه دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.d by Research) است.

ثبت نام برای شرکت در دوره پزشک پژوهشگر از فردا اول اسفند شروع می‌شود و تا ۱۲ این ماه ادامه دارد.

کد خبر 411191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.