قاسمی: ۳۴۱ نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند

ریئس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تعداد کاندیداهای انتخاباتی استان اصفهان که تا امروز در عرصه انتخابات باقی مانده‌اند ۳۴۰ نفر است.

حیدر قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون آخرین تحولات ستاد انتخاباتی اصفهان اظهار کرد: مسئولیت مستقیم برگزاری انتخابات بر عهده هیئت‌های اجرایی و فرمانداری‌ها بوده که مجریان قانون تلقی می‌شوند و باید تمامی روابط و ضوابط قانونی را رعایت کنند. تا به امروز ۵۶ حوزه انتخابیه در سطح استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تدابیر و تمهیدات لازم توسط فرمانداران اندیشیده شده است.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم در حوزه‌های پشتیبانی، دستگاه‌های احراز هویت، لجستیک مربوط به مسائل خودرویی، هماهنگی‌های لازم در مباحث امنیتی و انتظامی توسط کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد انتخاباتی انجام شده و نیروی انتظامی نیز مسئولیت امنیت شعب را بر عهده دارد. کسری نیروی‌های امنیتی هم با همکاری نهادهای نظامی جبران می‌شود آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد و نیروهایی که به عنوان اعضای شعب، بازرس و نمایندگان فرماندار شدند آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: امیدواریم در این انتخابات نیز مانند تمامی انتخابات‌های نظام جمهوری‌اسلامی ایران، مردم با آگاهی لازم و احساس مسئولیتی که دارند حضور پیدا کنند. هرچقدر مشارکت در انتخابات گسترده‌تر باشد، پشتیبان قوی‌تری برای منتخبین مردم خواهد بود؛ زیرا زمانی که منتخبین با آرا بیشتری وارد عرصه قانون گذاری شوند با پشتوانه قوی‌تری به وظایف خود می‌پردازند و مردم نیز خود را دخیل و شریک در اداره کشور می‌دانند. با توجه به باورهای دینی که در بین مردم وجود دارد شاهد حضور گسترده آنها خواهیم بود.

قاسمی تاکید کرد: تعداد کاندیداهای انتخاباتی استان اصفهان که تا امروز در عرصه انتخابات باقی مانده‌اند ۳۴۰ نفر است. بعد از پایان دوره ثبت نام، از مجموع داوطلبان شرکت در انتخابات ۳۴۱ نفر از حضور در انتخابات انصراف دادند. داوطلبان حداکثر تا روز پنجشنبه می‌توانند از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی شعب اخذ رأی انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مجهز به دستگاه احراز هویت بوده و شناسنامه افراد پس از ارائه کارت و شماره ملی و احراز هویت، مهر شده و تعرفه‌های رأی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. با همت وزارت کشور تمامی شعب اخذ رأی کشور به دستگاه‌های احزار هویت مجهز شده‌اند؛ بنابراین امیدواریم با توجه به تمهیدات انجام شده مردم بتوانند در روز دوم اسفندماه بهترین انتخاب را داشته و حضور گسترده خود را نشان دهند.

کد خبر 411176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.