۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
گیاهی برای تقویت حافظه

کندر دارای خواص بیشمار مانند تقویت حافظه، کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کندر نوعی گیاه دارویی است که بومی کشور هند است و صمغ آن کاربرد زیادی در طب سنتی دارد. کیفیت صمغ کندر با در نظر گرفتن رنگ، بو و خاصیت آن متفاوت است. طبع کندر گرم و خشک و طمع آن نیز تلخ است. کندر سفید بهترین نوع کندر است و به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. در ادامه بعضی از خواص دارویی گیاه کندر را بیان می‌کنیم:

تقویت حافظه

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین خواص گیاه کندر تقویت حافظه است. کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین بهبود گردش خون در مغز، خطر ابتلا به زوال عقل را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، نتایج یک مطالعه نشان داده است که قدرت یادگیری، حافظه کوتاه مدت و بلند مدت موش‌هایی که مادران آن‌ها در طول بارداری کندر مصرف کرده بودند نسبت به بقیه موش‌ها بیشتر بود.

کاهش وزن

کندر سرشار از "گاگلسترون" است که به تقویت غده تیروئید کمک می‌کند. غده تیروئید نقش مهمی در متابولیسم و سوزاندن کالری‌های بدن دارد؛ بنابراین تقویت غده تیروئید، تأثیر مثبتی بر کاهش وزن دارد. اگر غده تیروئید ضعیف عمل کند، چربی‌های اضافی در بدن تجمع پیدا یافته و باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود. همچنین کندر به سم زدایی و پاک سازی بدن، به ویژه روده‌ها کمک کردهو با افزایش چربی سوزی در کاهش وزن بدن موثر است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

اسید بوسولیک موجود در کندر دارای خاصیت ضد التهابی است؛ بنابراین نفخ معده را کاهش داده و معده درد و زخم معده را نیز درمان می‌کند. علاوه بر این، مصرف کندر به کاهش التهاب روده نیز کمک کرده و خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، یبوست و اسهال را کاهش می‌دهد. بر اساس نتایج به دست آمده از بعضی مطالعات، کندر می‌تواند کولیت زخمی را در ۷۰ تا ۸۲ درصد افراد کاهش دهد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

نتایج مطالعات ثابت کرده است که اسید بوسولیک موجود در گیاه کندر، مانع تولید آنزیم‌های خاصی می‌شود که بر روی DNA تأثیر منفی دارد؛ بنابراین خطر ابتلابه سرطان را کاهش می‌دهد. کندر می‌تواند با افزایش مرگ سلول‌های سرطانی به درمان سرطان سینه کمک کند و خطر ابتلا به لوسمی بدخیم و تومور مغزی را کاهش دهد. همچنین مصرف کندر عوارض جانبی مربوط به شیمی درمانی را در مبتلایان به سرطان کاهش می‌دهد.

کد خبر 411172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.