کاهش درد با مصرف گیاه بهار نارنج

بهار نارنج دارای خواص بی‌شماری مانند از بین بردن استرس، کاهش درد، جلوگیری از عفونت و درمان فشار خون بالا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهار نارنج، شکوفه‌های درخت نارنج است که در فصل بهار رشد کرده و در پاییز و زمستان به نارنج تبدیل می‌شوند. این گیاه دارای مواد تشکیل دهنده بسیار مفید و ضروری برای بدن است که شامل منیزیم، منگنز، کلسیم، سدیم، پتاسیم، روی، مس و ویتامین‌های C، B و D می‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از خواص دارویی بهار نارنج برای سلامت بدن می‌پردازیم:

از بین بردن استرس با بهارنارنج

بهار نارنج به دلیل داشتن خاصیت رایحه درمانی برای افراد مبتلا به افسردگی مزمن بسیار مفید است. مصرف این گیاه به تقویت روحیه و رفع ناامیدی کمک می‌کند. عطر و بوی شیرین بهار نارنج موجب تسکین اعصاب می‌شود؛ بنابراین برای درمان بی‌خوابی، ضعف اعصاب و اضطراب بسیار موثر است. افرادی که به اختلال خواب دچار هستند، باید دو ساعت قبل از خواب، مقدار مناسب عرق بهار نارنج با چای این گیاه را مصرف کنند.

بهار نارنج و کاهش درد

بهار نارنج دارای ترکیبات فعال بیولوژیکی است که می‌تواند التهاب حاد یا مزمن و درد را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. نوشیدن عرق بهار نارنج می‌تواند به تسکین دردهای ناشی از نفخ معده کمک کند. علاوه بر این، مصرف این گیاه موجب کاهش سردردهای عصبی و میگرنی می‌شود.

جلوگیری از عفونت با روغن بهارنارنج

روغن بهار نارنج دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی بالایی است؛ بنابراین می‌توانید این روغن را به طور روزانه روی زخم‌های خود بمالید تا از ابتلا به عفونت جلوگیری کند. علاوه بر این، مصرف بهار نارنج می‌تواند باکتری‌ها و عفونت‌های مختلف میکروبی را از بین ببرد و عفونت‌های داخلی موجود در روده، مجاری ادراری، پروستات و کلیه‌ها را رفع کند.

دیگر خواص گیاه بهار نارنج

از دیگر خواص گیاه بهار نارنج می‌توان به درمان فشار خون بالا و بهبود عملکرد سیستم گوارش اشاره کرد. همچنین، روغن بهار نارنج پوست را مرطوب، نرم و شفاف می‌کند، از پوست در برابر عفونت‌های قارچی و باکتریایی محافظت می‌کند و چربی پوست را نیز متعادل می‌کند. بنابراین از این نوع روغن برای جلوگیری از بروز آکنه استفاده می‌شود و اغلب به عنوان یک لوسیون ضد لک بدون مواد شیمیایی به کار می‌رود.

کد خبر 411171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.