بخش خصوصی برای تکمیل ارگ جهان نما و میدان امام علی (ع) همکاری کند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارگ جهان نما و میدان امام علی (ع) دو پروژه نیمه کاره شهر اصفهان است، گفت: برای تکمیل این دو پروژه نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم که برای این امر فراخوان عمومی اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در برنامه رادیویی "صدای شهر" با اشاره به تصویب بودجه شش هزار میلیارد تومان شهرداری اصفهان در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تحقق این بودجه نیازمند همکاری و همدلی مردم، کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر است، اما قرار است یک هزار میلیارد تومان از این بودجه از محل فروش اوراق مشارکت تأمین شود.

وی ادامه داد: مابقی بودجه نیز به ترتیب فروش اموال غیرمنقول از محل تفکیک اراضی ۷۲۱ میلیارد معادل ۱۴ درصد، عوارض بر پروانه‌ها حدود ۷۰۰ میلیارد معادل ۱۴ درصد، عوارض بر کالا و خدمات ۶۵۳ میلیارد، عوارض بر پروانه‌های مازاد بر تراکم ۴۶۴ میلیارد معادل ۹ درصد، عوارض تفکیک اراضی و ساختمان‌ها ۲۸۷ میلیارد معادل شش درصد، درآمد حاصل از سرمایه گذاری ۲۱۷ میلیارد معادل چهار درصد و سایر مبالغ نیز دسته‌بندی‌های کوچکی دارد.

شریعتی نیا با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از کل بودجه ۹۹ در زمینه مترو و حمل و نقل هزینه می‌شود، گفت: از حدود شش هزار میلیارد تومان، حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد به حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته و از این میزان هزار و ۲۶۰ میلیارد آن در مترو هزینه می‌شود چون این پروژه هم هزینه بر و هم مهم است و بقیه آن در بحث خیابان‌ها و کمربندی‌ها هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸۹۸ میلیارد تومان بودجه ۹۹ در بحث خدمات شهری اعم از جمع‌آوری زباله، نظافت شهر، فضای سبز و خدماتی در شهر هزینه می‌شود، ۵۹۳ میلیارد تومان نیز در زمینه سرمایه گذاری، ۵۶۳ میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد، ۴۱۲ میلیارد تومان در بحث‌های فرهنگی اجتماعی و سایر هزینه‌ها نیز بسیار ریز می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۷۱ درصد از بودجه شهرداری اصفهان عمرانی و ۲۹ درصد جاری است.

سالن اجلاس دهه فجر ۹۹ بهره‌برداری می‌شود

وی ادامه داد: شهرداری در بودجه سال ۹۹ نیز بودجه‌ای برای سالن اجلاس تخصیص داده تا این پروژه تکمیل و تا دهه فجر سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد، اما در بحث واگذاری و اینکه بهره‌بردار آنچه کسی باشد، بحثی نشده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در همین خصوص اضافه کرد: در راستای تأمین اعتبار برای بهره‌برداری از پروژه سالن اجلاس رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان پیگیری‌های زیادی در سازمان مدیریت انجام داده‌اند و جلسات مهمی در تهران برگزار کرده‌اند که بر اساس نتایج به دست آمده قرار است بخشی از بودجه دولتی این پروژه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه ضروری است شهروندان نسبت به تفکیک زباله توجه بیشتری داشته باشند، گفت: شهرداری امکان تفکیک روزانه یک هزار و ۲۰۰ تن زباله را ندارد، این امر نیز هزینه‌های سنگینی خواهد داشت و بهتر است در این زمینه همکاری مردم و اصناف را داشته باشیم.

شریعتی نیا به اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خبر داد و گفت: ۴۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها تا پایان سال جاری تحویل می‌شود و مابقی نیز پس از نوروز تحویل شهرداری می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۸۰ عدد از ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به دلیل تحریم‌ها و نبود تجهیزات برای تعمیرات بدون استفاده از پارکینگ هستند، اظهار امیدواری کرد که با بازگشایی راه ورود تجهیزات، این خودروها نیز تعمیر و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ارگ جهان‌نما و میدان امام علی (ع) دو پروژه نیمه‌کاره شهر اصفهان است، افزود: برای تکمیل این دو پروژه نیازمند همکاری بخش خصوصی هستیم که برای این امر فراخوان عمومی اعلام شده است.

کد خبر 411160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.