رایج‌ترین بیماری‌های قلبی عروقی چیست؟

بیماری‌های قلبی عروقی، نخستین عامل مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می‌رود و علاوه بر مرگ و میر بالا، عوارض قابل توجهی نیز به جا می‌گذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های قلبی می‌تواند قلب، رگ‌ها، ماهیچه‌ها، دریچه‌ها و مسیرهای هدایتی آن را درگیر کند. مشکلات رایج قلبی عروقی شامل بیماری شریان‌های کرونری، نارسایی قلب، بیماری ماهیچه قلب، دریچه قلب و آریتمی قلب می‌شود. بیماری شریان‌های کرونری که به عنوان رایج‌ترین نوع بیماری قلبی شناخته شده، دلیل اصلی بروز سکته قلبی است.

علائم سکته قلبی در زنان چیست؟

با وجود اینکه رایج‌ترین نشانه سکته قلبی درد قفسه سینه است، اما تعداد زیادی از زنان این درد را تجربه نمی‌کنند و علائم متفاوت دیگری دارند. این علائم شامل آریتمی قلب (غیر طبیعی بودن ریتم قلب)، سرفه، سوزش معده، بی اشتهایی و کسالت می‌شود. در صورتی که این علائم در زنان به عنوان علائم بیماری قلبی در نظر گرفته نشود، تشخیص بیماری به تأخیر می‌افتد و باعث آسیب بیشتر به بافت قلب و حتی مرگ افراد می‌شود. زنان باید به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی ورزش کنند، از مصرف سیگار دوری کرده و برای معاینات منظم و کنترل عوامل خطرآفرین بیماری‌های قلبی عروقی به پزشک مراجعه کنند.

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی به معنای ناتوانی نسبی قلب در پمپ کردن خون به درون سیستم گردش خون است. نارسایی قلبی به معنای ایست قلبی یا حمله قلبی نیست. نارسایی قلبی را نارسایی احتقان قلب نیز می‌گویند، احتقان به معنای تجمع مایعات در بدن به علت کاهش توانایی پمپاژ خون توسط قلب است. نارسایی قلب اغلب منجر به بزرگ شدن بطن چپ قلب می‌شود. فرد مبتلا به نارسایی قلبی اغلب بی‌اشتها، بی خواب و ناتوان است و قادر به راه رفتن و انجام دادن کارهای ساده روزمره نیست.

نقص مادرزادی قلب

نقص مادرزادی قلب یک مشکل ساختاری در قلب است که در هنگام تولد وجود دارد. البته بعضی از این بیماری‌ها تا دوران بزرگسالی تشخیص داده نمی‌شوند. نقص مادرزادی قلب انواع زیادی دارد.: تعداد کمی از آن‌ها به درمان نیاز ندارد، اما بقیه موارد ممکن است به عمل جراحی نیاز پیدا کند. خطر ابتلاء به آریتمی قلب، نارسایی قلب، عفونت دریچه قلب و دیگر مشکلات در بین افراد مبتلا به نقص مادرزادی قلب افزایش پیدا می‌کند. به منظور درمان این مشکلات باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد. پیشرفت‌های اخیر به جراحان این توانایی را داده است که بسیاری از این مشکلات را حل کنند تا بیمار بهبود پیدا کند. رایج‌ترین مشکلات نقص مادرزادی قلب به دریچه قلب و سوراخ‌های موجود در دیواره‌های قلب مربوط می‌شود.

کد خبر 411159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.