رقابت ۲۳ نامزد انتخاباتی در لنجان

فرماندار شهرستان لنجان گفت: پس از پایان روند تأیید صلاحیت‌ها ۲۴ نفر نامزد انتخاباتی برای حضور در حوزه انتخابیه شهرستان لنجان تأیید شدند که تا پایان روز گذشته یکی از نامزدان انتخاباتی رسماً انصراف خود را از حضور در رقابت با دیگر کاندیدا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان لنجان اظهار کرد: با وصول دستور شروع روند انتخابات در ۱۰ آذر ماه، فرمانداری شهرستان لنجان این رخداد مهم را به صورت همزمان در دستور خود قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت هیئت اجرایی مستقل در فولادشهر برای نخستین بار پس از تأسیس بخشداری، افزود: تشکیل هیئت‌های اجرایی بر اساس مواد ۳۱ تا ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز حوزه انتخابیه شهرستان لنجان و در دو بخش فولادشهر و باغ بهادران در قالب هیئت‌های اجرایی فرعی به خوبی انجام گرفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور آغاز شد که ۷۸ نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند. بر اساس آمار به دست آمده در این دوره شاهد رشد ۱۳۰ درصدی ثبت نام داوطلبان نسبت به دوره دهم بودیم.

وی ادامه داد: افزایش حضور ۱۴ درصدی حضور بانوان یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در این دوره بوده است. از طرفی جوان گرایی در این دوره بسیار به چشم می‌خورد؛ چراکه رنج سنی ۶۲ درصد از ثبت نام کنندگان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن بود.

صالحی اضافه کرد: پس از پایان روند تأیید صلاحیت‌ها ۲۴ نفر نامزد انتخاباتی برای حضور در حوزه انتخابیه شهرستان لنجان تأیید شدند که تا پایان روز گذشته یکی از نامزدان انتخاباتی رسماً انصراف خود را از حضور در رقابت با دیگر کاندیدا اعلام کرد؛ پیش بینی می‌شود طی روزهای باقی مانده نیز تعداد دیگری از نامزدها از رقابت انتخاباتی انصراف دهند.

وی با بیان اینکه طی برنامه روز شمار انتخابات، هیئت‌های اجرایی شهرستان لنجان وارد پروسه تعیین تعداد شعب استقرار صندوق‌های رأی در این شهرستان شدند، عنوان کرد: ۱۳۹ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه لنجان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۲۲ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار وجود دارد.

وی با بیان اینکه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعداد ۱۱۴ شعبه شهری و ۲۵ شعبه روستایی در لنجان پیش بینی شده است، اضافه کرد: بر اساس آمار منابع رسمی ۱۸۸ هزار نفر در لنجان واجد شرایط رأی دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند که هزار نفر از آنها برای اولین بار که می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در قالب نمایندگان فرماندار، اعضا، بازرسان و محافظان شعب به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

کد خبر 411156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.