۳۴ پروژه در منطقه ۷ آماده بهره‌برداری است

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: ۳۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۳ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

علی اصغر شاطوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از پروژه‌های منطقه هفت، احداث خیابان پوریای‌ولی با اعتباری افزون بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که با توجه به جا به جایی تأسیسات، پیاده‌روسازی آن با تأخیر انجام شد.

وی افزود: مرحله پایانی پیاده‌روسازی خیابان پوریای‌ولی حدفاصل میدان کویتی‌پور تا خیابان اشراق جنوبی تا چند روز آینده به اتمام می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه سامان‌دهی و خیابان‌سازی بلوار پرستار، تصریح کرد: سامان‌دهی و خیابان‌سازی بلوار پرستار حدفاصل خیابان گلستان تا خیابان غرضی با صرف اعتباری حدود دو و نیم میلیارد تومان در سه فاز انجام شده است.

وی ادامه داد: بازسازی مادی وسط بلوار پرستار در مراحل پایانی بوده و مالون‌چینی و زیباسازی‌های آن در حال انجام است.

شاطوری پیاده‌روسازی ضلع شرقی خیابان کاوه را از دیگر پروژه‌های منطقه هفت برشمرد و گفت: این پروژه حدفاصل میدان شهدا تا پل چمران با پیش بینی مسیر ویژه تردد دوچرخه و مسیر عبور نابینایان و مبلمان شهری است که برای اجرای آن حدود یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه بازسازی پارک و مادی چشمه خونین در دو فاز (فاز اول بازسازی و فاز دوم احداث) با اعتباری معادل ۹۰۰ میلیون تومان انجام شد، گفت: بدنه‌سازی مادی چشمه خونین با مالون چینی به ارتفاع چهارمتر همچنین فضای سبز پیش‌بینی شده در حاشیه مادی انجام شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه بوستان و رفیوژ شهرک ولیعصر به طول بیش از دو کیلومتر و عرض ۲۰ متر از دیگر پروژه‌های منطقه هفت به شمار می‌رود که مبلمان شهری و نورپردازی آن انجام شده و در حال انجام روشنایی آن با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان هستیم.

وی با اشاره به اجرای کلکتور آب فضای سبز منطقه هفت از میدان المپیک تا میدان شهدا، اظهار کرد: بخشی از این کلکتور از خیابان کاوه و بخش زیادی آن از داخل منطقه عبور کرده و چاه‌های آب فضای سبز را به یکدیگر ارتباط داده و در نهایت به سه مخازن آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در حاشیه بلوار فرزانگان منتهی می‌شود.

شاطوری ادامه داد: احداث کلکتور آب فضای سبز در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و یکی از پروژه‌های زیربنایی در امر فضای سبز برای شمال شهر اصفهان به شمار می‌رود زیرا در شمال شهر به خصوص در مناطق هفت و ۱۴ به لحاظ کمیّت و کیفیت آب فضای سبز دچار مشکل بودیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با انتقال پساب فاضلاب که بعد از چند مرحله تصفیه و انتقال داده می‌شود، سال آینده بتوانیم از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای شمال شهر اصفهان استفاده شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه انتقال خط پساب و تصفیه خانه شمال شهر در مناطق هفت و ۱۴ با صرف اعتباری افزون بر شش میلیارد تومان در حال اجرا است، افزود: اقدامات عمرانی بخش مربوط به منطقه هفت به اتمام رسیده و پیمانکار منطقه ۱۴ نیز مشغول فعالیت است تا خط انتقال را به اتمام رسانده و زمینه انتقال پساب به مخازن را فراهم سازد.

وی با اشاره به پروژه بوستان خلاقیت کودکان، گفت: این پروژه در زمینی به وسعت حدود ۹ هزار مترمربع در خیابان فروردین در حال احداث است و مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

شاطوری خاطرنشان کرد: بوستان خلاقیت کودکان که با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال احداث است، تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای زیرسازی و آسفالت معابر فرعی منطقه هفت اعتباری در حدود پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، تصریح کرد: پیاده‌روسازی خیابان مدرس قدیم حدفاصل میدان شهدا تا خیابان ادیب در حال انجام است و تنها حدود ۱۰۰ متر دیگر آن باقی مانده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه در حال احداث ساختمان مدیریت بحران در ضلع غربی باغ فدک به عنوان یک پروژه شهری، گفت: با توجه به تأسیسات و تجهیزات ارتباطی که برای ساختمان مدیریت بحران پیش‌بینی شده، این پروژه مرکز فرماندهی خدمات و امداد شهر خواهد شد و سال آینده تجهیز آن انجام می‌شود.

کد خبر 411120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.