نقص‌های موجود نباید به عدم مشارکت در انتخابات منتهی شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید اساس رقابتی انتخابات حفظ می‌شد تا شاهد حضور حداکثری مردم باشیم و فضای انتخاباتی در کلانشهرها رو به سردی نرود اما با این حال، ضعف‌ها و نقص‌ها نباید به عدم مشارکت منتهی شود.

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، شرکت در انتخابات را ادامه مسیر تلاش‌ها و فداکاری‌های یکصد ساله اخیر کشور دانست و اظهار کرد: امنیت، تمامیت ارضی و رشد و توسعه ایران در شرایط کنونی داخلی و فشارهای خارجی مورد تهدید و خطر قرار گرفته و با وجود تمام تنگناها و نارضایتی‌ها، مردم باید در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: برخی در رابطه با تعیین صلاحیت‌ها اظهار نارضایتی می‌کنند و معتقد هستند که امکان رقابت جدی وجود ندارد اما با این وجود باید بدانیم که هر نوع رویکرد اصلاحی از صندوق‌ها می‌گذرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شرکت کنندگان با همه گرایش‌ها و سلایق در انتخابات نزدیکترین نامزدها را به اندیشه خود انتخاب کنند و اگرچه نارضایتی‌هایی دارند اما خود را از حقی که دارند محروم نکرده و مطالباتشان را از راه انتخابات دنبال کنند.

وی ادامه داد: انتخابات یک نوع رفراندوم است و میزان مشارکت در آن احساس تعلق مردم به کشور را مشخص می‌کند بنابراین هرچه باشکوه‌تر و مقتدرانه‌تر برگزار شود، در شاخص‌های ملی اثرگذارتر است.

حیدری خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران انتخابات برای پرشور برگزار شدن آن باید اساس رقابتی را حفظ می‌کردند تا شاهد حضور حداکثری باشیم و فضای انتخاباتی در کلانشهرها رو به سردی نرود اما با این حال، ضعف‌ها و نقص‌ها نباید به عدم مشارکت منتهی شود.

وی اضافه کرد: عدم مشارکت باعث می‌شود افرادی که رشد و توسعه کشور را نمی‌خواهند تفسیر متفاوتی از استقبال مردم ارائه داده و آن را بهانه‌ای برای رفتار خصمانه خود با ایران کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات نشان دهنده بلوغ و تمایل آن‌ها به تصمیم‌گیری درباره آینده خود و کشورشان است، افزود: لازم است اختلافاتی که در رابطه با تأیید صلاحیت‌ها رخ داده سر جای خود در فضایی داخلی و درون خانوادگی برطرف شود تا کشور در مسیر توسعه خود ادامه راه دهد.

کد خبر 411115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.