معین: حضور مردم در صحنه، مایه برکت نظام است

نائب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: حضور مردم در صحنه مایه برکت نظام است و همه باید بر این حق مهم تمکین کنند؛ زیرا این حق را مردم خودشان به دست آورده‌اند و خون‌های زیادی در این راه داده‌اند.

فتح الله معین شامگاه سه‌شنبه _۲۹ بهمن‌ماه_ در گردهمایی "تنها صدا" اظهار کرد: مدت زیادی از ۲۲ بهمن ۹۸ نگذشته و همه ما بخاطر داریم نخستین موضوعی که پس از انقلاب اسلامی در کشور مطرح شد، نوع حکومت کشور بود و حضرت امام خمینی (ره) تاکید کردند ایران باید با حکومت جمهوری اسلامی اداره شود.

وی افزود: جمهوریت نظام، نامه‌ای مندرج در دنیا دارد و اکنون افکار عمومی باعث شده تا انتخابات در کشورهایی که به جمهوریت توجه ویژه ای ندارند نیز برگزار شود. مردم در انقلاب اسلامی به دنبال کسب جمهوریت بودند و هیچگاه نباید فرمایشات حضرت امام (ره) را فراموش کنیم.

نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تصریح کرد: ایران نخستین کشور منطقه بود که حکومت مشروطه را انتخاب کرد و مردم هنوز ظرافت‌های جمهوریت را با همه وجود حس می‌کنند. حضور مردم در صحنه مایه برکت نظام است و همه باید بر این حق مهم تمکین کنند؛ زیرا این حق را مردم خودشان به دست آورده‌اند و خون‌های زیادی در این راه داده‌اند.

معین اضافه کرد: در مقابل تضعیف حق انتخاب، مردم واکنش‌های مهمی خواهند داشت و بر همه ما لازم است با هر وسیله‌ای که تشخیص می‌دهیم برای احقاق این حق در جامعه تلاش کنیم. امروزه گستردگی و پیچیدگی جامعه نشان می‌دهد اداره جامعه تنها با جلب مشارکت‌ها و همراهی عقول مردمی محقق خواهد شد و ما علی رغم همه مشکلاتی که برای دستیابی به حق انتخاب و مشارکت داریم‌، تلاش می‌کنیم در انجام آنچه که از دست ما برمی آید کوتاهی نکنیم و استفاده از حداقل‌ها را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: مجلس باید در تراز جمهوری اسلامی، جامعه و کشور باشد و ملت ما به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد ویژگی‌های شاخص و مهمی دارد. بر اساس فرموده امام (ره) بزرگوار مجلس چکیده فضائل جامعه است و باید نمایندگانی که انتخاب می‌کنیم از بهترین فضائل برخوردار باشند.

کد خبر 411108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.