السد قطر ۳- سپاهان ایران صفر / شکست تلخ برابر ستاره‌های ژاوی

تیم فوتبال سپاهان در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر السد قطر شکست تلخی را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا، امروز از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه به وقت ایران تیم‌های السد قطر و سپاهان ایران در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۳ بر صفر السد قطر به پایان رسید.

هفته دوم گروه D لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های السد قطر و سپاهان ایران

ورزشگاه: جام بن حمد (دوحه، قطر)

گل‌ها: اکرم عفیف (دقیقه ۵۱) و حسن الهیدوس (دقایق ۷۳ و ۷۸) برای السد

اخطار: محمد طیبی (دقیقه ۱۰) از سپاهان

السد قطر: سعد الشیب، طارق سلمان، پدرو میگل (۸۳- حمید اسماعیل)، بوعلام خوخی (۷۶- محمد الواد)، یاسر عیسی، گابی فرناندز، جونگ وو ینوگ، نام تائه هی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف (۸۶- هاشم علی) و بغداد بونجاح

سرمربی: ژاوی هرناندز

سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (۷۰- رضا میرزایی)، محمد طیبی، علی مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی (۵۹- سجاد شهباززاده)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و علی قربانی (۸۳- محسن الغسانی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: عزیز عظیموف (ازبکستان)

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مصاف یکی از بهترین تیم‌های آسیا می‌رفت که هفته گذشته با برد پرگل در زمین العین امارات برای دیگر هم گروهی‌ها خط و نشان کشیده بود. در این دیدار اما السد کار را بهتر آغاز کرد و در همان ابتدای بازی صاحب موقعیت خطرناکی توسط عفیف شد اما نیازمند بود که مانع گل خوردن سپاهان در همان ابتدای بازی شد. تا ۱۰، ۱۲ دقیقه ابتدایی بازی السد فشار زیادی روی دروازه سپاهان آورد اما شاگردان قلعه نویی کم کم با پشت سر گذاشتن فشار ابتدایی السد بازی را در دست گرفتند و چند حمله بسیار خوب طراحی کردند. مهم‌ترین موقعیت سپاهان که در نیمه نخست اصلاً به دفاع مطلق نپرداخت نصیب محبی شد اما ضربه خطرناک او از کنار دروازه به بیرون رفت. السد در دقایق پایانی نیمه نخست هم دو موقعیت بسیار خوب روی نفوذ به عمق دفاع سپاهان به دست آورد اما این پیام نیازمند بود که با دو واکنش فوق العاده سپاهان را بدون گل خورده راهی رختکن کرد.

حملات پر دامنه السد اما در نیمه دوم بالاخره نتیجه داد و اکرم عفیف در سومین مرتبه‌ای که با نیازمند تک به تک شد دروازه سپاهان را باز کرد. سپاهان که با به زمین آمدن شهباززاده با دو مهاجم برای زدن گل تساوی حمله ور شده بود روی یک ضد حمله همانند نیمه نخست روی ضعف دفاع راستش گل دوم را هم خورد تا امیدهایش برای کسب امتیاز در این بازی سخت کمتر شود.

سپاهان که از کسب نتیجه ناامید شده بود روی از هم گسیختگی خط دفاعش گل سوم را هم دریافت کرد تا با خاطره‌ای تلخ دوحه را ترک کند و آماده بازی حساس در لیگ برتر برابر پرسپولیس در روز یکشنبه شود.

سپاهان با شکست در این دیدار با توجه به پیروزی النصر برابر العین امارات، به رده سوم جدول سقوط کرد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (۵۱- السد) - در یک ضد حمله توپ به بغداد بونجاح رسید و او با یک پاس در عمق اکرم عفیف را صاحب موقعیت تک به تک کرد تا او با یک ضربه چیپ کوتاه گل اول را به ثمر برساند.

۰-۲ (۷۳- السد) - باز هم بغداد بونجاح روی گل السد تأثیرگذار بود و با یک ارسال تیز به دهانه دروازه زمینه ساز گل رباح ماجری حسن الهیدوس شد.

۰-۳ (السد) - اکرم عفیف با به هم ریختن مدافعان سپاهان و جا گذاشتن طیبی و مصلح از سمت چپ در تیر دور حسن الهیدوس را دید تا با یک ارسال ساده، الهیدوس گل دوم خودش را هم به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- در همان ابتدای بازی اشتباه هافبک‌های سپاهان باعث شد توپ به گابی برسد و او با پاس در عمق، عفیف را با پیام نیازمند تک به تک کرد اما ضربه نهایی اکرم عفیف را پیام نیازمند و در ادامه مصلح برگشت دادند.

دقیقه ۸- در یک ضد حمله حرکت زیبای حسینی در سمت راست محوطه جریمه السد با ارسال مواج او همراه شد اما قبل از اینکه توپ رو به روی دروازه خالی به نورافکن برسد، خوخی توپ را با ضربه سر به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۸- ارسال تیز حسینی از سمت راست با ضربه سر قربانی همراه شد اما توپ زاویه مناسبی پیدا نکرد و از بالای دروازه به بالا رفت.

دقیقه ۳۵- شوت نام تائه هی از سمت چپ محوطه جریمه سپاهان با اختلاف کم از کنار دروثازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰- در یک فرصت بسیار عالی ارسال تیز و زمینی حسینی در محوطه جریمه به محبی رسید اما ضربه بدون معطلی محبی با اختلافی بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳- یک- دوی بونجاح با عفیف در نهایت با ضربه خطرناک بونجاح از درون محوطه جریمه همراه شد اما نیازمند به زیبایی توپ را برگشت داد.

دقیقه ۴۴- پاس در عمق تائه، عفیف را با دروازه بان سپاهان تک به تک کرد اما باز هم نیازمند با واکنشی عالی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵۷- در یک ضد حمله نام تائه هی در محوطه جریمه سپاهان صاحب موقعیت شد اما ضربه خطرناک او را باز هم پیام نیازمند با پا راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۱- روی برگشت یک ارسال در پشت محوطه جریمه توپ به مهدی کیانی رسید و ضربه محکم او اما با واکنش سعد الشیب راهی به گل پیدا نکرد.

دقیقه ۸۴- در یک ضد حمله شوت فنی محمد الواد را پیام نیازمند از زیر طاق دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱+۹۰- ضربه فنی و محکم بغداد بونجاح از گوشه محوطه جریمه را باز هم پیام نیازمند با واکنشی زیبا دفع کرد.

بهترین بازیکن:

در میان ستاره‌های السد در این دیدار اکرم عفیف و حسن الهیدوس بهترین‌های زمین بودند و در سپاهان نیز پیام نیازمند شاید بهترین بازی خود را در لباس سپاهان به نمایش گذاشت.

کد خبر 411105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.