افزایش خروجی زاینده رود برای کشت پاییزه دوم از بامداد امشب

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده از بامداد ۳۰ بهمن ماه برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق و غرب این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مسعود میرمحمد صادقی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: خروجی آب از سد زاینده رود به منظور آب نوبت دوم کشت پاییزه کشاورزان به مدت ۱۸ روز از بامداد امشب ۳۰ بهمن ماه افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر ذخیره ۳۰۳ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد زاینده رود، گفت: آمار تجمعی بارش‌ها در چلگرد، ایستگاه شاخص زاینده رود تا بیست و هشتم بهمن ماه ۵۱۱ میلی متر ثبت شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطر نشان کرد: امروز بیست و نهم بهمن ماه ورودی سد زاینده‌رود ۱۶ و خروجی آن حدود ۱۷ مترمکعب بر ثانیه است.
میرمحمد صادقی افزود: میزان بارش‌ها در ایستگاه چلگرد در سال آبی گذشته ۱۱۶۶ میلیمتر و در متوسط بلندمدت ۸۰۹ میلیمتر بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته آبی با ۵۶ درصد و نسبت به بلندمدت با ۳۷ درصد کاهش بارندگی مواجه بودیم.
به گزارش ایمنا، برای کشت کشاورزان شرق و غرب به مدت ۲۰ روز در آبان ماه امسال خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافته بود و سپس در تاریخ ۱۰ آذر ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود کاهش یافت.

کد خبر 411081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.