آغاز نگارش سریال‌های رادیویی نوروز

مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش از نگارش مجموعه‌های نوروزی و تولید فصل جدید نمایش طنز «ساده خط‌خطی» برای پخش در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا افتخاری درباره نگارش مجموعه‌های نوروزی برای شبکه‌های رادیویی گفت: کارهای نوروزی در حال حاضر در مرحله نگارش هستند. مراحل تصویب در آذر ماه برای نگارش و تولید صورت گرفت. به مراحل پایانی نگارش نزدیک شده‌ایم و به‌زودی متن‌ها ارزیابی نهایی خواهند شد.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه تولیدات نمایش رادیویی برای نوروز آغاز می‌شود و متناسب با مأموریت و سفارش هر شبکه، کارها تولید می‌شوند. حدود ۱۰ عنوان نمایش رادیویی نوروزی برای شبکه‌ها و یکی دو عنوان نمایش برای خود رادیو نمایش در ایام نوروز تولید خواهد شد.

ارزان گردی و هیچهایک موضوع نمایش‌های رادیویی نوروز

افتخاری درباره‌ی موضوعات مجموعه نمایش‌ها که آیا مناسبتی خواهند بود؟ توضیح داد: تلاش ما این بوده فضاها متناسب با نوروز و در فضاهای شاد طراحی شوند. در نهایت ما متناسب با مأموریت شبکه‌ها مجموعه‌های نمایشی را طراحی می‌کنیم. قصه‌ها، قصه‌های امروزی هستند به غیر از مجموعه‌های کوتاه پنج دقیقه‌ای که فضای آنها سنتی و قدیمی است، مابقی، همه قصه‌های به‌روز و جدیدی هستند؛ به عنوان مثال یکی از کارهایی که برای رادیو جوان طراحی شده است، به موضوع ارزان‌گردی و هیچهایک پرداخته‌ایم. فضایی کمدی و قصه‌ی زن و شوهری را در اپیزودهای مختلف روایت می‌کند که سراغ هیچهایک یا ارزان‌گردی می‌روند.

او یادآور شد: نمایش‌های ویژه نوروز برای رادیو تهران نیز متناسب با فضای تهران و تهران‌گردی کار شده است.

این مدیر رادیو همچنین از تولید فصل دوم «ساده خط‌خطی» برای ایام نوروز خبر و در این زمینه توضیح داد: اپیزود فصل دوم این مجموعه از ۲۰ اسفند به روی آنتن می‌رود و اکنون در مرحله نگارش است. واکنش این نمایش به طور مشخص نسبت به اتفاقات روز خواهد بود.

زندگی پروفسور حسابی نمایش رادیویی می‌شود

افتخاری در پایان گفت: تلاش شده است فضای نمایش‌ها در ایام نوروز دور از ذهن نباشد. تقریباً همه در ژانر فانتزی و کمدی هستند. یکی از کارها نیز برای رادیو معارف تدارک دیده شده است که به زندگی پروفسور حسابی می‌پردازد و فضایی اجتماعی دارد. به غیر از این مجموعه مابقی تولیدات فضایی شاد دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 411068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.