امکان برداشت آب از هیچ دشتی در کشور وجود ندارد

احتمال آزادی بهاره هدایت با تامین وثیقه تا عصر امروز، هشدار مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب وزارت نیرو درباره وضعیت فرونشست در دشت مهیار و خارج کردن توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله کرمانشاهی را در بسته خبری اجتماعی امروز - سه شنبه ۲۸ بهمن ماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، عبدالله فاضلی مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب زیرزمینی وزارت نیرو گفت: باید دور کل کشور خط قرمز بکشیم. چون از هیچ دشت کشور حتی در پر بارش‌ترین نقاط کشور نمی‌توان برداشت آب داشت.

وی در نشست تخصصی فرونشست زمین (پایش و پهنه‌بندی مخاطرات) گفت: ۴۲۰ دشت کشور، دشت ممنوعه هستند و نباید از آنها آب برداشت کرد. وضع دیگر دشت‌های کشور هم بهتر نیست.

مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب زیرزمینی وزارت نیرو افزود: در گذشته سیاست‌های غلطی در توسعه کشاورزی داشته‌ایم که غلط بوده و هجوم زیادی به منابع آب زیرزمینی شده است.

فاضلی با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در عرصه کشاورزی اظهار کرد: چاه‌های برقی آب، گاهی در کل ۲۴ ساعت اصلاً خاموش نمی‌شوند. اگر با این روند پیش برویم نصف دشت‌های کشور، خشک و خالی از سکنه خواهند شد.

مدیرکل دفتر بهره برداری منابع آب زیرزمینی وزارت نیرو با اشاره به بازدید وضعیت دشت مهیار، گفت: در این دشت به طور بی رویه از آب‌ها برداشت صورت می‌گیرد و هیچ مقامی مانع آن نمی‌شود زیرا منافع عمومی کشور مد نظر نیست.

بهاره هدایت امروز آزاد می‌شود

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در ارتباط با بازداشت چند تن از فعالان سیاسی از جمله بهاره هدایت و اینکه آیا این بازداشت‌ها با انتخابات مرتبط است یا نه گفت: هیچ ارتباطی بین این اقدامات با انتخابات وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با خانم بهاره هدایت بازداشت در حراست دانشگاه انجام نشده و بازداشت خارج از دانشگاه بوده و اگر ادعایی در مورد ضرب و شتم این خانم هنگام انتقال به زندان اوین وجود دارد ما طبق قانون به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: ایشان اقدامات غیر مرتبط با انتخابات داشته‌اند و اگر تا کنون آزاد نشده‌اند، پیش‌بینی می‌شود تا غروب امروز با تأمین وثیقه‌ای که توسط قاضی تعیین شده و خانواده ایشان هم به دادسرا مراجعه کرده‌اند آزاد شوند.

افزایش بودجه درمان سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۹

امیرعباس منوچهری معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از پیش بینی تخصیص ۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان این سازمان در سال ۹۹ خبر داد.

به گفته وی، ۴,۱۰۰ میلیارد تومان نیز به منظور استقرار عدالت در ارائه خدمات درمانی و سطح بندی مراکز درمان در نظر گرفته شده است.

رد شایعه بخشش اضافه خدمت افراد هنگام خدمت به مناسبت روز پدر

سردار "تقی مهری" رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی در پی انتشار شایعه‌ای مبنی بر بخشش اضافه خدمت سربازان به مناسبت روز پدر اظهار کرد: اکنون ابلاغیه جدیدی مبنی بر بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازی ارسال نشده و سربازان هنگام خدمت می‌توانند برابر ضوابط قبلی از بخشش اضافه خدمت سنواتی بهره مند شوند.

وی درباره ضوابط و مقررات مربوطه گفت: در صورتی که در سوابق خدمتی سربازان حسن خلق، جدیت در وظایف محوله، ابراز شجاعت و فداکاری و نظایر آن از سوی فرماندهان تأیید شود، تمام یا بخشی از اضافه خدمت سنواتی آنان برابر ضوابط مورد بخشش قرار می‌گیرد.

توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله کرمانشاهی خارج شد

امید امان‌الهی فوق تخصص جراحی کودکان در این باره گفت: بیمار دختر ۱۳ ساله‌ای است که مدتها دچار درد شکم و یبوست بود که پس از انجام سونوگرافی تشخیص توده شکمی با منشأ احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم (آسیت) داده شد.

وی اظهار کرد: این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او گفت: در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم و لگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و برای آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه گردید و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملاً خوب و رضایت بخش است.

پیشرفت ۹۰ درصدی تعمیر بیش از ۸۶ هزار خانه در مناطق سیل‌زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پیشرفت ۹۰ درصدی تعمیر ۸۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی، تجاری شهری و روستایی در مناطق سیل‌زده سه استان گلستان، لرستان و خوزستان خبر داد.

اسماعیل نجار در پاسخ به این سوال که آخرین پیشرفت‌های فیزیکی بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل فروردین ۹۸ در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان به کجا رسیده، این مطلب را عنوان کرد و افزود: سامانه بارشی که با ظرفیت بالا در اواخر اسفند سال گذشته به شمال کشور و در اوایل فروردین ماه طی دو نوبت به جنوب و غرب کشور وارد شد، بارش‌های گسترده و کم سابقه‌ای را در بیشتر از ۲۵ استان کشور ایجاد کرد به گونه‌ای که منجر به سیل با دوره بازگشت بیش از ۲۰۰ سال در گلستان، بیش از ۵۰۰ سال در استان لرستان و یکهزار ساله در حوضه کرخه و ۲۰۰ ساله در حوضه‌های دز و کارون منجر شد.

برنامه سازگاری با تغییرات اقلیمی در سال ۹۹ تدوین می‌شود

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام مراحل پایانی بررسی میزان آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییرات اقلیمی در ۶ استان تا پایان امسال و تدوین برنامه سازگاری با تغییرات اقلیمی در سال آینده خبر داد.

عباس شاهسونی ادامه داد: این اقدام در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی، گیلان و خراسان رضوی به صورت آزمایشی انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد. در جریان این اقدام، ۶ پیامد شامل بیماری‌های منتقله از آب و غذا، بیماری‌های ناشی از حشرات و بندپایان، بیماری‌های غیرواگیر، بیماری‌های شغلی، کیفیت هوا و بلایا را بررسی می‌کنیم. برنامه ما این بود که بررسی آسیب پذیری سلامت ناشی از تغییرات اقلیمی در این ۶ استان تا اواسط اسفند به پایان برسد و در سال آینده این اقدام را در کل کشور اجرایی کنیم

کد خبر 411067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.